نظارت بر فعالیت های مجازی تشکل های اسلامی بر عهده هیأت نظارت بوده و رویه عمل شده در دانشگاه علامه طباطبایی نه تنها بدعت نبوده بلکه دقیقا مطابق ضوابط و مقررات بوده است.

پیرو انتشار خبری در جماران در خصوص نحوه فعالیت انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی، معاونت فرهنگی این دانشگاه با صدور جوابیه ای تأکید کرد: نظارت بر فعالیت های مجازی تشکل های اسلامی بر عهده هیأت نظارت بوده و رویه عمل شده در دانشگاه علامه طباطبایی نه تنها بدعت نبوده بلکه دقیقا مطابق ضوابط و مقررات بوده است.

به گزارش جماران، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به یکی از خبرهای جماران، طی نامه ای نوشت: پیرو انتشار خبری با عنوان «روایت دبیر انجمن اسلامی علامه طباطبایی از نامه های مسئولان دانشگاه به او» در مورخ 24 مرداد 99 توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارسال می شود؛ خواهشمند است دستور فرمایید که طبق ماده 23 قانون مطبوعات توضیحات معاونت فرهنگی این دانشگاه برابر متن پیوست در آن رسانه منتشر شود.

توضیحات معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی

  1. در پی درج مطالب متعددی مغایر با آیین نامه تشکل های اسلامی دانشگاه از سوی انجمن در شبکه های مجازی و اعتراض های مکرر به دانشگاه مبنی بر عدول این انجمن از آیین نامه و به رغم تذکرات شفاهی مکرر که تغییری در رویه انجمن ایجاد نکرد. با توجه به رویکرد حمایتی و صیانتی دانشگاه نسبت به فعالیت های دانشجویی، در طی چند نامه «صرفا مواد قانونی» مندرج در آیین نامه و دستورالعمل تشکل های اسلامی دانشگاهیان به ایشان یادآوری شد و خواسته شد که به ضوابط قانونی متوجه و پایبند باشند.
  2. مطابق ماده 2 آیین نامه ی تشکل های اسلامی دانشگاهیان برگزاری سخنرانی، تجمع، راهپیمایی، میزگرد، تریبون آزاد و نصب تابلوهای تشکل های دانشجویی با ارائه مجوز از هیأت نظارت دانشگاه امکان پذیر است.
  3. در خصوص بخش دیگری از مصاحبه مذبور مبنی بر دریافت مجوز برای فعالیت کانال های فضای مجازی نیز مطابق تبصره 2 یند 1-2 ماده 2 آیین نامه فوق الذکر ایجاد و راه اندازی هر نوع پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی منوط به اخذ مجوز از شورای فرهنگی دانشگاه است.
  4. مطابق با استفساریه شماره 53388/8 مورخ 2/4/1399 از هیأت مرکزی نظارت بر تشکل های اسلامی مستقر در وزارت علوم تحقیقات و فناوری نظارت بر فعالیت های مجازی تشکل های اسلامی بر عهده هیأت نظارت بوده و رویه عمل شده در دانشگاه علامه طباطبایی نه تنها بدعت نبوده بلکه دقیقا مطابق ضوابط و مقررات بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.