گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

روایت دبیر انجمن اسلامی علامه طباطبایی از نامه های عجیب مسئولان دانشگاه به او/ صمدی راد: این بدعت است

دانشجویان به اندازه کافی ناامید هستند و این فشارها به ناامیدی بیشتر و جوّ بسته درون دانشگاه می افزاید.

پایگاه خبری جماران، سعید گیتی آرا: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه علامه از نامه هایی خبر داد که با مُهر محرمانه از طرف مسئولین دانشگاه و در راستای محدودیت های بیشتر برایش فرستاده شده است.

به گفته او، مسئولین دانشگاه در نامه هایی جداگانه و بعضا تهدیدآمیز از این تشکل خواسته اند تا برای هر برنامه اینستاگرامی یا تلگرامی درخواست مجوز داده شود. تفسیرهای شخصی درون این نامه ها و بی نتیجه ماندن بحث با رئیس دانشگاه باعث شده تا این تشکل موضوع را از طریق وزارت علوم پیگیری کند.

سپهر صمدی راد در گفت و گو با جماران گفت: از طرف دانشگاه نامه ای برای تشکل ما نوشته شده که باید برای کانال تلگرامی و پیج اینستاگرام خود از هیأت نظارت مجوز دریافت کنید. در حالی که این مسأله هنوز به هیچ دانشگاهی ابلاغ نشده و مشکل اصلی ما این است که مسئولین دانشگاه علامه به چه استنادی چنین درخواستی را مطرح کرده اند؟

وی با بیان اینکه درخواست مذکور در این نامه اجابت نخواهد شد، گفت: این یک «بدعت» است و ما با آن کنار نخواهیم آمد. در گذشته نیز چنین بدعت هایی با اعمال فشار رخ داده که متعاقب آن تشکل های دانشجویی تحت فشار قرار گرفتند.

این فعال دانشجویی بیان کرد: هرگز زیر بار اخذ مجوز برای لایو اینستاگرامی نرفته ایم و آخرین لایو تشکل ما مربوط به حضور آقای سیاوش حاتم  با موضوع احزاب بود. در همین رابطه، ابتدا از سوی هیأت نظارت دانشگاه نامه ای با این مضمون برای ما فرستادند که این برنامه باید به دلیل عدم مجوز لغو شود.

وی ادامه داد: من تلاش کردم این موضوع را از طریق معاون فرهنگی که استادم بود، حل کنم. ولی متاسفانه نامه دوم تهدیدآمیز شد و انجمن ما را تهدید به تعلیق کردند. آنهم به دلیل برنامه ای که کاملا مجازی و اینستاگرامی بوده است. تنها فعالیتی که می تواند از سوی انجمن ها در دوران کرونا صورت گیرد، همین لایو مجازی است که بابت آن نیز تحت فشار قرار داریم.

صمدی راد گفت: در تمام نامه هایی که در این راستا برای من فرستاده شده، تفسیر شخصی مسئولین دانشگاه دیده می شود. لذا تاکنون با چهار وکیل در این باره صحبت کردم و قرار شد تا مسأله را از طریق وزارت علوم پیگیری کنیم. چرا که انگار هر قدر با ریاست دانشگاه حرف می زنیم به جایی نمی رسیم. این مسأله بسیار برای ما سخت است. به همین منظور تصمیم گرفتیم نامه ای برای وزارت علوم نوشته و درباره تفسیرهای شخصی مسئولان علامه نکاتی را مطرح کنیم.

او گفت: در ابتدا نامه ای به وزیر علوم خواهیم نوشت و در گام دوم شکایتی از دانشگاه علامه به وزارت علوم مطرح می کنیم.

دبیر تشکل انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش علامه گفت: با اینکه همه می دانیم سال آخر دولت است و وزرا می خواهند ماندگار باشند. ولی آقای غلامی قبلا گفته است که به همه دانشجویان کمک می کند و درباره بازداشت های دانشجویان نیز در گذشته همین حرف را تکرار کرده است. امروز تنها راه ما پیگیری از طریق وزارت علوم است. چرا که دیگر نمایندگان مجلس نیز از ما حمایت نمی کنند.

وی بیان کرد: آقای غلامی به صورت واسطه ای تاکنون قول پیگیری داده است و با اینکه وزارت علوم این روزها درگیر برگزاری کنکور است ولی ما در برابر چنین بدعتی ساکت نمی مانیم. تنها هدف مان این است که تشکل خود را به عنوان روزنه امیدی در دانشگاه، فعال نگه داریم.

صمدی راد در پایان گفت: دانشجویان به اندازه کافی ناامید هستند و این فشارها به ناامیدی بیشتر و جوّ بسته درون دانشگاه می افزاید. بسیاری علاقه دارند چنین فضایی در دانشگاه برقرار باشد؛ اما باید بگویم که ما تا آخرین توان در راستای امیدبخشی به دوستان خود در دانشگاه تلاش خواهیم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.