گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

میرزایی نیکو در گفت و گو با جماران خبر داد:

حزب مجمع ایثارگران رابطه رسمی امارات با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

نقش امارات و موضع گیری آنها در زمان نزدیکی انتخابات آمریکا بر کسی پوشیده نیست و کاملا روشن است که عامل و گوش به فرمان آمریکا بوده و ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی خواست ترامپ است.

سخنگوی حزب مجمع ایثارگران ضمن محکوم کردن رابطه رسمی امارات با رژیم صهیونیستی، گفت: حرکتی که امارات شروع کرده دارد به سمت و سویی می رود که سایر کشورهای عربی نیز مسأله گرفتن حق مظلوم را نادیده بگیرند.

قاسم میرزایی نیکو در گفت و گو با خبرنگار جماران، گزارشی از جلسه هفتگی شورای سیاسی ارائه داد و اظهار داشت: جلسه شورای سیاسی حزب مجمع ایثارگران هر هفته به طور منظم برگزار می شود. در جلسه هفته جاری ضمن تبادل اخبار و مطرح شدن مسائل مختلف، بر روی سه موضوع تأکید شد.

سخنگوی حزب مجمع ایثارگران تصریح کرد: محکومیت رابطه رسمی امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی یکی از بخش های جلسه بود و اعضای شورای سیاسی به اتفاق تأکید داشتند و حزب تأکید داشت که نقش امارات و موضع گیری آنها در زمان نزدیکی انتخابات آمریکا بر کسی پوشیده نیست و کاملا روشن است که عامل و گوش به فرمان آمریکا بوده و ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی خواست ترامپ است.

وی تأکید کرد: حرکتی که امارات شروع کرده دارد به سمت و سویی می رود که سایر کشورهای عربی نیز مسأله گرفتن حق مظلوم را نادیده بگیرند. البته شاید این نکته به مسائل گذشته ما هم بر می گردد. اگر سیاست‌ های هوشمندانه ‌تری در منطقه اتخاذ می ‌کردیم امروز امارات به این سهولت نمی ‌توانست ارتباط با رژیم صهیونیستی را عادی سازی کند.

میرزایی نیکو افزود: ما در گذشته کاستی هایی در روابط منطقه ای داشته ایم. باید نگاهی هم به مسأله حمله به سفارت عربستان و یا دیپلماسی ضعیف در منطقه بیاندازیم و سعی کنیم که این مسائل را هم ببینیم. اما حرکت امارات در مقابل ظلم تاریخی رژیم صهیونیستی غیر قابل گذشت است.

وی گفت و گو در خصوص راهکار هماهنگی بیشتر احزاب اصلاح طلب را محور بعدی مطرح شده در جلسه شورای سیاسی حزب مجمع ایثارگران عنوان کرد و گفت: هماهنگی بین بعضی از احزابی که بیشتر می توانند همگرا و پیش رو باشند شروع شده و امیدواریم که نتایج قابل توجهی برای ساماندهی بهتر و بیشتر وضعیت اصلاح طلبان گرفته شود. حزب ایثارگران پیشنهادی دارد که ان شاء الله احزاب اصلاح طلب بتوانند با همدیگر تشکیک مساعی قوی تری در مسائل روز داشته باشیم.

نماینده مردم دماوند در مجلس دهم اظهار داشت: بحث سوم ما در جلسه شورای سیاسی حزب مجمع ایثارگران نامه ای بود که خانه احزاب در خصوص چگونگی فعالیت و فعال کردن احزاب به تمامی احزاب داده است. در این موضوع نیز بنا شد پیشنهادی را که ما در دوره مجلس دهم در خصوص آن کار کرده بودیم و بنا شد در قانون احزاب مدنظر قرار بگیرد، در جهت هرچه فعال تر شدن احزاب از طرف حزب مجمع ایثارگران به خانه احزاب ارائه شود.

وی تصریح کرد: تأکید ما بر این بود که شکل گیری پارلمان و حرکت های دموکراسی مآبانه ای که به پارلمان منتهی می شود، شکل نمی گیرد و توسعه پیدا نمی کند مگر اینکه احزاب دخالت کاملی را داشته باشند. لذا فکر می کنم که اگر این بخش فعال شود و رسالت خانه احزاب این باشد که احزاب بتوانند نقش عملی در شکل گیری پارلمان داشته باشند، شاید پارلمان از این وضعیت نا به سامانی که دارد بیرون بیاید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.