پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در دیدار با وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان مطرح شد؛

واکنش ظریف به توافق امارات و رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه کشورمان توافق روز گذشته بین ابوظبی و رژیم صهیونیستی را دردناک و به مثابه خنجری از پشت بر لبنان و دیگر کشورهای منطقه دانست.

به گزارش جماران؛ محمد جوادظریف که به منظور اعلام همبستگی و همدردی با مردم و دولت لبنان به این کشور سفر کرده است امروز در محل وزارت امور خارجه لبنان با  شربل وهبه وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان دیدار کرد.

دکتر ظریف در این دیدار با ابراز تسلیت و همدردی با خانواده جانباختگان حادثه تلخ انفجار در بندر بیروت و همچنین درخواست سلامتی برای مجروحین،  آمادگی  کشورمان برای کمک به باز سازی خرابیهای ناشی از انفجار در بندر  بیروت در حوزه های مختلف  و با توجه به توانمندی طرفهای ایرانی، خصوصا در حوزه های مربوط به تامین برق، ساخت وساز،  دارو و درمان را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه سیاسی  لبنان ضرورت کمک به بازسازی این کشور بدون شرط گذاری را مورد تاکید قرار داد.

دکتر ظریف همچنین توافق روز گذشته بین ابوظبی و رژیم صهیونیستی را دردناک و به مثابه خنجری از پشت بر لبنان و دیگر کشورهای منطقه دانست .

شربل وهبه نیز در این دیدار از اعلام همبستگی و همدردی  جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت لبنان در لحظات اولیه پس از انفجار قدر دانی کرد و در خصوص نیازهای فوری لبنان در شرایط حاضر با دکتر ظریف به تبادل نظر پرداخت.

 

ظریف

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.