نکات مهمی که هر یک راهی برای اصلاح امور نهضت در زمان خود بوده و برای رهروان آینده، سخنانی است که تا واپسین روزها، از سوی امام همواره مورد تأکید بوده و هرگز از آنها تخطی نکرده است.

پایگاه خبری جماران: امام خمینی در پنجم مرداد سال 1357 همزمان با ماه شعبان به مناسبت حمله به مدرسه نواب در مشهد مقدس و ضرب و شتم طلاب و شهادت تعدادی از مردم پیامی از نجف اشرف صادر کردند. در این پیام ضمن سپاسگزاری از مردم ایران و دعوت به همبستگی و همدلی، نکاتی را که اکنون نیز راهگشای برخی امور است بیان داشتند.

  1. تأکید بر صد در صد اسلامی بودن نهضت، حرکت مردمی با پیشتازی و پیشگامی روحانیت، بدون دخالت برخی گروهها و برخی سودجویان که همواره در راه جلب منافع خوشی بوده اند.
  2. افشای نغمه های تبلیغاتی آزادی انتخابات در رژیم پهلوی جهت تثبیت حکومت ظالمانه شاهنشاهی.
  3. هشدار برای ورود افرادی از حکومت پهلوی و نفوذ در صفوف روحانیون مبارز.
  4. تقاضا از مردم در جهت کمک به خانواده های شهدا و آسیب دیدگان در تظاهرات علیه رژیم پهلوی و ابراز تأثر شدید از حوادث بوجود آمده.
  5. تأکید به نگارش تاریخ صحیح حوادث نهضت جهت بیداری نسلهای آینده و جلوگیری از تاریخ نگاران مغرض و منفعت طلب.
  6. دعوت از ائمه جماعات مساجد جهت روشنگری مردم و مقابله با «وعاظ السلاطین» و عالم نمایان حکومتی.
  7. بیان وظیفه گویندگان در راستای افشای مصیبتهای وارده بر ملت مسلمان ایران.
  8. تقاضای مستمعین از گویندگان جهت روشنگری و بیان مطالب سودمند و پرهیز از مطالب مخالف نهضت.(ر.ک: صحیفه امام، ج3، ص 431-435)

این نکات مهم و دقیق که هر یک راهی برای اصلاح امور نهضت در زمان خود بوده و برای رهروان آینده، سخنانی است که تا واپسین روزهای ارتحال ایشان، همواره مورد تأکید بوده و هرگز از آنها تخطی نکرده است.

اسلامی و مردمی بودن نهضت، آزادی های صحیح و مشروع، جلوگیری از نفوذ بیگانگان، کمک و یاری خانواده های آسیب دیده و زجر کشیده، تاریخ نگاری مطابق با واقع، جلوگیری از وابستگان حکومت ظلم و ستم و خودفروختگان، اعلان وظیفه همیشگی گویندگان و نویسندگان و مبلغان دینی و دعوت مردم به تقاضاهای مشروع و پرثمر در جهت نیاز نهضت اسلامی.

اکنون ما هستیم و راهنماییهای تاریخی آن امام راحل و چشم به راه ثمرات پرشمار انقلاب اسلامی ایران.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.