گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

میرزایی نیکو: نامه آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها کدام اصل انقلاب را زیر سوال برده که عده‌ای را آشفته کرده است؟

سخنگوی حزب ایثارگران با اشاره به نامه اخیر آیت الله موسوی خوئینی ها یادآور شد که «تحلیل یک نامه تا زمانی که طرفین آن، حاضر و زنده هستند به نظر؛ حرکتی غیر فنی و کاملا ناپخته است» و افزود: «بدون تردید، خردمندانه نیست که از جانب خودمان حرف تراشیده و به جای دیگران، ذهن خوانی کنیم، برچسب بزنیم و به قضاوت بنشینیم.»

به گزارش جماران؛ به رغم گذشت حدود یک هفته از انتشار نامه سرگشاده آیت‌اله موسوی‌خوئینی‌ها، این مسئله همچنان نقل محافل سیاسی و رسانه‌ای بوده و هنوز واکنش‌های تندی را از سوی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی اصولگرا در پی دارد. 

در همین رابطه قاسم میرزایی‌نیکو، سخنگوی حزب ایثارگران در اعلام موضع حزب ایثارگران  با اشاره به محتوای این نامه در گفتگو با جماران، اظهار داشت: نگارش این نامه از نظر ما، بسیار دقیق، ساده، هوشمندانه، دردمندانه و البته برادرانه و بسیار مهم بود. چرا که فارغ از متن و محتوای آن، شخصیت نویسنده نیز، شاخص قابل پرداختی در تاریخ یک نسل به عنوان نسل انقلاب است.

وی یادآور شد: مسائلی در خصوص ناهماهنگی اعلام موضع برخی از احزاب اصلاح‌طلب به مانند حزب ایثارگران مطرح شده که اتفاقا، ما از همان ابتدای انتشار نامه، این مسئله را در جلسه شورای سیاسی حزب، مطرح و اعضا در رابطه با محتوا و متن آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

میرزایی نیکو افزود: از نظر ما، جناب موسوی خوئینی‌ها، قطعا با تدبیر و تفکر خود، تصمیم به انتشار این نامه گرفته و آن چه همه ما از آن بی‌خبریم منویات ذهنی نویسنده نامه است.

سخنگوی حزب ایثارگران تصریح کرد: این نامه با زبانی گویا و از موضعی شفاف و در کمال ادب و احترام، درد امروز و خواسته مردم را با رهبری در میان گذاشته و شرایط بحرانی کشور و راهکار برون رفت از آن را بیان کرده است. آقای خوئینی ها  در نامه خود به نکته اساسی و محوری نارضایتی مردم از این شرایط اشاره داشته است. 

وی گفت: اگر به تاکید رهبری بر نقد مشفقانه توجه داشته باشیم، این نامه نیز، اقدامی در راستای تحقق همین بیان بوده است.

میرزایی نیکو اظهار کرد: تحلیل یک نامه تا زمانی که طرفین آن، حاضر و زنده هستند به نظر؛ حرکتی غیر فنی و کاملا ناپخته است. بدون تردید، خردمندانه نیست که از جانب خودمان حرف تراشیده و به جای دیگران، ذهن خوانی کنیم، برچسب بزنیم و به قضاوت بنشینیم. 

 این نامه، کدام اصل اساسی انقلاب را زیر سوال برده که دیگران را اینچنین، آشفته کرده است. بعید به نظر می‌رسد که حمله کنندگان به این نامه و بخصوص، اهالی ظاهرا ترمز بریده که قلم به پرخاش‌جویی و نبش قبر و بگم‌بگم و نگم‌نگم گشوده‌اند به متن و محتوا اشارتی داشته باشند. 

دست کم، همه به نیکی می‌دانیم که  فردی به نام موسوی خوئینی‌ها دست به قلم برده، سکوت را شکسته و نامه‌ای را مکتوب کرده و همه این‌ها در ادبیات سیاسی یک انقلاب خیلی معنا دارد.

وی در پایان با بیان اینکه «در حیرتم از اصلاح طلب نمایان»، در خصوص موضع تشکیلات سیاسی متبوعش اظهار کرد: حزب ایثارگران با حضور اهالی برآمده از متن انقلاب، ضمن تقدیر از شخص آیت‌اله موسوی خوئینی‌ها، عاقلانه می‌داند که ضمن استقبال از هر نوع اصلاحاتی، آن را دستمریزاد گفته و به جای تحلیل و حاشیه و تحشیه با مردم همراه باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
10 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.