مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای توهین یک روزنامه منطقه ای به ساحت آیت الله العظمی سیستانی را محکوم کرد.

به گزارش جماران، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

توهین به آیت الله العظمی سیستانی و مرجعیت دینی توسط روزنامه الشرق الاوسط که وابسته به حاکمان سعودی است، گام سست و لرزانی است که برای تضعیف مرجعیت شیعه و اختلاف میان مسلمانان برداشته شده است. ممکن است حاکمان سعودی یا عوامل صهیونیسم شخصیتی مانند آیت الله سیستانی را مانع نفوذ خود در عراق ببینند و بخواهند با این روشهای مضحک جایگاه چنین استوانه ای را سست نمایند ،زیرا نیک می دانند که نقش مرجعیت دینی  و نفوذ آیت الله سیستنانی باعث یکپارچگی عراق در برابر توطئه ها و تجزیه خواهی این کشور شده و فتوای موثر ایشان در امر شرکت در جهاد بود که توانست مردم عراق را، اعم از شیعه و اهل سنت، برای مبارزه با داعش فراخواند وعرصه را بر گروههای تکفیری در عراق تنگ نماید. واضح است که نفوذ و تاثیر این شخصیت و مرجعیت دینی تنها در میان شیعیان عراق نیست بلکه برادران اهل سنت و سایر مذاهب در کشورهای اسلامی را در بر می گیرد. آیت الله سیستانی به خاطر استقلال فکر و صلابت روح و بیداری ذهن و احاطه بر مسائل منطقه توانسته است چون شخصیتی کم نظیر در عصر حاضرو در جهان اسلام به یک الگوی اسلامی و اسوه دینی تبدیل شود. بنابراین حرکت زشت و دور از اخلاق یک روزنامه یا دسیسه یک حکومت وابسته نمی تواند از نفوذ چنین شخصیتی بکاهد. ومکرو ا ومکرالله والله خیر الماکرین .

مجمع مدرسین و محققین توهین به مرجعیت دینی در هر جا و به دست هر شخص و هر روزنامه ای را عمل ناپسند می داند، حرکت اخیر در رابطه با آیت الله العظمی سیستانی را که از استوانه های مرجعیت و عالم دینی است محکوم می کند و امیدوار است وحدت ویکپارچگی امت اسلامی و استقلال کشورهای اسلامی بویژه کشور عراق در پرتو چنین شخصیتها و عالمانی همواره محفوظ بماند .

قم – مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

18تیر/ 1399

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.