حزب الله لبنان ضمن محکومیت توهین روزنامه سعودی الشرق به آیت الله سیستانی، در بیانیه ای تاکید کرد: مایه تأسف است که این رسانه سعودی به این سطح از انحطاط رسیده است که به یکی از بزرگترین مراجع در جهان عرب و اسلام تعدی و اهانت می‌کند. احدی نمی‌تواند گزندی به مرجعیت عالی دینی عراق و نقش تاریخی آن وارد کند.

به گزارش جماران؛ حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به اهانت روزنامه سعودی الشرق الاوسط به آیت الله سیستانی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی لبنان آمده است: حزب الله اهانت شدید روزنامه سعودی الشرق الاوسط به آیت الله سیستانی را محکوم می‌کند و مراتب انزجار شدید خود را از تعدی به مرجعیت دینی بزرگ و جایگاه عظیم وی نزد مسلمانان و اعتقادات آنها ابراز می‌دارد. آیت الله سیستانی عامل حفظ امنیت عراق عزیز است و نقش مهمی در حفظ وحدت ملی و ثبات سیاسی عراق دارد و فتوای مشهور وی در جنگ علیه داعش نقش اساسی در آزادسازی عراق از لوث تکفیری‌ها داشت.

در این بیانیه آمده است: مایه تأسف است که این رسانه سعودی به این سطح از انحطاط رسیده است که به یکی از بزرگترین مراجع در جهان عرب و اسلام تعدی و اهانت می‌کند. احدی نمی‌تواند گزندی به مرجعیت عالی دینی عراق و نقش تاریخی آن وارد کند.

حزب الله لبنان بیان کرد: اقدام روزنامه مذکور و حامیان آن در خدمت دشمنان امت اسلامی که در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد و نیز در خدمت فتنه طلبان و کسانی به دنبال ایجاد تفرقه دینی و سیاسی و ایجاد هرج و مرج و آشوب‌های اجتماعی هستند، تعبیر می شود.

در بیانیه حزب الله از ملت عراق خواسته شده است که وحدت کلمه داشته و آگاه و همدل باشند و در راستای تحقق اهداف خود در آزادی و استقلال واقعی حرکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.