حزب مجمع ایثارگران در بیانیه ای به مناسبت آغاز مجلس یازدهم، با تأکید بر اینکه «ایران برای همه ایرانیان است»، نوشت: عدم توجه و سکوت در برابر ظلم دامن تک تک ما را خواهد گرفت و روزی خواهد رسید که یک تفکر علنی می گوید مملکت برای ماست و جمع کنید بروید!

به گزارش جماران، در مقدمه این بیانیه آمده است: راستش "ما" فکر می کردیم هزاره ی سوم بعد از هزار سال خشونت، کنار رفتن معنویت، دوری از اخلاق و ادب، جنگ های جهانی و منطقه ای، منازعات خشن و پوچ چهار نظام اردوگاهی لیبرالیسم مدعی آزادی، سوسیالیسم مدعی عدالت، ناسیونالیسم مدعی استقلال و نظام های توتالیتر نازیسم و فاشیسم، قرن آرامش، معنویت، انسانیت، کرامت و اندیشه های بزرگ است! کاش می شد جنگ ها تکرار نشود و پرچم صلح حقیقی برافراشته گردد.

در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا، افزود: ویروسی هرچند کوچک، وجدان مبتلای چهار طرفه از تازیانه جهل، فقر و ظلم و استبداد خادم استعمار  را بیدارمی کند. کووید١٩ توانست مطلق اراده ملل جهان را به صحنه بیاورد و بر اشتهای وحشیانه ستاد هوشمند جهانی که به شدت در برابر مسایل محیط زیست و زندگی مسالمت آمیز بشریت مقاومت می کرد چیره گردد و این زمانه پس از کرونا درس و تجربه جدیدی به دنبال دارد که قرار نیست با معادلات پیش از کرونا آن را جلو برد.

حزب مجمع ایثارگران با بیان اینکه «متأسفانه امروز دنیا در آستانه  دومینوی فروپاشی معنوی نیز هست»، تصریح کرد: به صلیب کشیدن مسیحیت با فاجعه ی ترامپیسم در لباس یک قمارباز خشن عهد شکن، فرعونیت یهودی صهیونیسم و تروریسم نتایاهو، ویوراتا در میانمار «چهره تازه  قرون وسطای بودیسم» یا وهابیت اسلامِ وحشیانه ی داعش و طالبان، همه ی ادیان را در قربانگاه، سر بریده است.

همچنین در این بیانیه ادامه داد: قرار بود ایران مدعی مساوات و انقلاب اسلامی پرچم دار حق، در بازی این گلادیاتورها باشد! نماینده ی آزادی، عدالت و صلح و امنیت؛ اما متأسفانه بی اخلاقی ها و تمامیت طلبی های دلواپسان، مردم را خسته و ناامید و برجام بی فرجامی را رقم زد. مسائل و مشکلات و فاصله با اهداف اصلی آنقدر پیش رفته که در این داستان وضعیت کشور از مباحث اختلاف نظر جناحی عبور کرده و تبدیل به موضوعات و چالش ملی شده است. 

حزب مجمع ایثارگران با اشاره به آغاز مجلس یازدهم، نوشت:  چون این مجلس خود را ضدفساد خوانده، حتماً باید بتواند در اولویت طرح ها و برنامه ها با فساد نهادینه که به اژدهای چند سری تبدیل شده مقابله ی جدی کند. مهم پرداختن به دوگانه های درآمد، مسؤولیت، قدرت، حکمرانی خوب و... است؛ راه برخورد اصلی با فساد از بین بردن هر نوع رانت و فساد سیاسی قبل از فساد اقتصادی است؛ یعنی جلوگیری از خواست گروه و دسته ای تحت چتر حمایتی اربابان زر، زور وتزویر که هرکاری می کنند! و این یعنی فساد ریشه ای یا همان فساد نهادینه که عزم جزمی را طلب می کند؛ وگرنه صرفا زدن دست، پا، دم و... فساد طبیعتا بدنه ی آن خواهد بود؛ چون این اژدهای توانمند راه ترمیم را بلد است و از دری دیگر ورود می کند.

این حزب همچنین با بیان اینکه به زودی راه کار اقتصادی و برنامه ی عملی توسط حزب مجمع ایثارگران پیشنهاد و ارائه خواهد شد، تأکید کرد: برای پیشبرد خواست مردم، همه، دولت، مجلس و نهادهای مستقل و... باید تدبیر نمایند که تأمین این خواسته ها راهی به جز ورود سرمایه، فروش نفت و تبادل با کشورهای منطقه و جهان نداشته و در این موج سخت کاهش منابع درآمدی، کسری بودجه، افزایش هزینه ها و فلاکت معیشت و مصیبت تحریم و معضلات اقتصادی به تنهایی نخواهد توانست منابع مورد نیاز را تأمین نماید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: با تبعیض نژادی و سلطه جویی سفید پوستان بر رنگین پوست ها، موج آزادی طلبی پس از خستگی و استیصال توده ها و خلق از استبداد بی چون و چرای سلطه جو یادآور فصل انقلاب ها است؛ اما یادمان نرود این حرکت غیرسیاسی، درون متنی و کاملا مردمی است؛ به آتش کشیدن پرچم، اعتراض به نمادها و... همه توسط مردم درون یک نظام صورت می گیرد و ارتباطی با تجاوز کشورهای دیگر و ماهی گرفتن از آب گل آلود و تبلیغات ندارد؛ درد یک ملت است که قرار است بین خودشان به نتیجه برسند و مجاز را تبدیل به حقیقت کنند اما در منافع ملی آن ها همه باهم هستند و ما نیز باید باهم باشیم و ایران برای همه ی ایرانیان است.

حزب مجمع ایثارگران با اشاره به اینکه در متن تاریخ همیشه گروهی تلاش برای حذف مخالفین دارند، ادامه داد:  امروز اصلاح طلبان مشخصا و بی پرده تحت این نگاه قرار گرفته اند و قانونی و غیر قانونی، مخفی یا علنی مورد هجمه ی کلامی، خبری و... حتی فیزیکی محکوم به حصر و حذف هستند؛ به جز کسانی که در این رابطه مستقیم و غیر مستقیم دست دارند، سکوت تماشاگرانه و عدم واکنش، سبب همان عذابی است که این ها اتفاقا درباره ی بی و بدحجابی و گناه، هشدار می دهند و بلایای طبیعی را به آن مرتبط می کنند؛ عدم توجه و سکوت در برابر ظلم دامن تک تک ما را خواهد گرفت و روزی خواهد رسید که یک تفکر علنی می گوید مملکت برای ماست و جمع کنید بروید!

بخش پایانی این بیانیه تقدیر از کسانی است که در راه مقابله با کرونا تلاش می کنند و در این بخش نیز آمده است:  ضمن نکو داشت یاد و خاطره کشته شدگان مظلوم درد بی درمان کرونا در سکوت، باز هم از جامعه ی متعهد، جهادی و ایثارگر پزشکان تقدیر و از مدیران ستاد و هیأت دولت که در حل این بحران شبانه روز در تلاش بودند، سپاسگزاری می نماییم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.