مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه ای خاطرنشان کرد: «طرح معامله قرن و قصد دولت غاصب برای الحاق کرانه باختری و شهرک‌سازی‌های جدید، برنامه خطرناکی است که منطقه را دچار بحران خواهد کرد؛ به همین دلیل لازم است مسلمانان و دولت های اسلامی نسبت به این توطئه خطرناک خاموش ننشینند.»

به گزارش جماران؛ متن بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت روز قدس سال 1399 بدین شرح است:

به نام خدا

مسلمانان بنا بر خواست بشر دوستانه و بر طبق سخن پیامبر اسلام، اهتمام به امور مسلمین را از ضروریات زندگی انسانی و اسلامی خود می‌دانند. سیاست خارجی ایران نیز، بنا بر اصل سوم قانون اساسی و بر اساس معیارهای اسلام و تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی‌دریغ از مستضعفان جهان تنظیم می‌شود. علاوه بر این، حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) 38 سال پیش، از عموم مسلمانان جهان دعوت کرد آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. روز قدس روز حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به غصب قبله اول مسلمانان است.

طرح معامله قرن و قصد دولت غاصب برای الحاق کرانه باختری و شهرک‌سازی‌های جدید، برنامه خطرناکی است که منطقه را دچار بحران خواهد کرد؛ به همین دلیل لازم است مسلمانان و دولت های اسلامی نسبت به این توطئه خطرناک خاموش ننشینند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن گرامی داشت روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، این توطئه خطرناک را محکوم می کند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

۱/۳/۱۳۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.