جمعی از بازنشستگان سازمان صداوسیما خطاب به عبدالعلی علی‌عسگری رییس سازمان نامه‌ای نوشته و خواستار توجه وی نسبت به مشکلات موجود در حوزه بازنشستگی شدند.

به گزارش جماران؛ در این نامه آمده است:

«افزایش صددرصدی حقوق بازنشستگان و کارکنان سازمان صداوسیما طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی که در زمان ریاست جناب آقای ضرغامی اجرای آن آغاز شد و هفتاد درصد آن در احکام حقوقی به مرحله اجرا گذاشته شد، سی درصد باقیمانده آن مدت پنج سال است که در پیچ و خم‌های سیستم اداری معطل مانده و تاکنون اجرای آن محقق نشده است.

به‌ویژه آنکه میزان دریافتی پرسنل بازنشسته برخی از سازمان‌ها و دوایر دولتی بمراتب بیشتر از میزان دریافتی بازنشستگان سازمان صداوسیماست. بدیهی است که این تبعیض در میزان دریافت حقوق و مزایا، موجبات نارضایتی همکاران شما را فراهم کرده است. امیدواریم با توجه ویژه و عنایت خاص حضرتعالی این خواسته جدی همکاران بازنشسته  به نتیجه مطلوب برسد.

مروری بر اختصاص اعتبارات افزایش حقوق کارکنان کشوری و لشگری بهمراه افزایش اعتبارات عمومی و اختصاصی ؛ فنی سازمان صدا و سیما در قانون بودجه 99 کل کشور موارد ذیل را مشخص می‌سازد:

الف) قانون بودجه 99 کل کشور در تاریخ 29 اسفند 98 با امضای رییس جمهور ابلاغ و در روزنامه رسمی کشور درج شد.

ب) تمام مواد این قانون از جمله صدور احکام جدید حقوقی مطابق با افزایش 15 درصدی حقوق و 50 درصدی فوق العاده  کارکنان کشوری و لشگری در تمام دستگاهها از اول فروردین 99 لازم الاجراست .

ج ) درقانون بودجه برای دامنه شمول کارکنان از واژه های کشوری و لشگری استفاده شده و این بدین معنی است که این افزایش ها دربرگیرنده همه دستگاههای اجرایی مشمول خدمات کشوری ؛ نظام هماهنگ ؛ دستگاههای دارای قانون خاص و نیروهای مسلح خواهد بود .

براساس جدول چهارم تغییرات اعتبارات هزینه ای این قانون ؛ موضوع جز الحاقی 2 تبصره 12 شامل متناسب سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان لشگری و کشوری ؛ حداقل 8 هزار میلیارد تومان اعتبار بابت تامین مابالتفاوت افزایش ها از جمله فوق العاده 50 درصدی حقوق ها اختصاص یافته است .

د ) با این فرصت طلایی و تکرار نشدنی تقریبا همه دستگاههای کشوری و لشگری به جز صدا و سیما از اسفند 98  از محل اعتبارات داخلی خود  50 درصد به فوق العاده های کارکنان خود افزودند و برای بهره مندی سهم خود از اعتبار 8 هزار میلیارد تومانی بودجه 99  تمام احکام حقوقی را اصلاح و ترمیم کردند .

و ) در جدول بخش چهارم تغییرات  اعتبارات هزینه ای قانون بودجه 99 با وجود تنگناههای درآمدی ؛ سهم اعتبار عمومی سازمان صدا و سیما  خوشبختانه نه فقط کاهش نیافته بلکه در مقایسه با 98 با افزایش حدود 80 میلیارد تومانی به رقم 1900 میلیارد و 150 میلیون تومان رسیده است .

ه ) در همین جدول بودجه ای 99 سهم  اختصاصی و فنی دیگری برای رسانه ملی در اجرای ماده 93 قانون برنامه ششم توسعه  پیش بینی شده که رقمی معادل 2 هزار میلیارد و 250 میلیون تومان است .

این میزان اعتبار برای پوشش صد در صدی فنی استانها و توسعه کمی و کیفی انواع برنامه های تولیدی رسانه ملی پیش بینی شده است .

در مجموع 4 هزار میلیارد و 165 میلیون تومان اعتبار در قانون بودجه 99 به رسانه ملی اختصاص یافته است .

ی ) همچنین سهم سازمان امسال هم از صندوق توسعه ملی بابت دریافت تسهیلات ارزی به میزان 150 میلیون یورو طبق جدول منابع در بند ه تبصره 4 قانون بودجه تکرار و تضمین شده است . 

با این آمار می توان نتیجه گیری کرد وضع اعتباری سال 99 سازمان آمار قابل قبولی نشان می دهد. 

پس با این فرآیندهای اعتباری بودجه سال جاری (99) سازمان باید بلافاصله احکام 15 درصدی افزایش حقوق بهمراه مطالبه 50 درصدی فوق العاده اسفند 98 کارکنانش را جبران و در احکام جدید فروردین صادر و جاری کند در غیر اینصورت از بقیه دستگاههای کشوری و لشگری عقب افتاده و کارکنان رسانه ملی در مقایسه با دیگر کارکنان دستگاههای بهره مند از قانون بودجه کل کشور ؛ مشمول تبعیض ناروا خواهند شد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
784 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • ناشناس

    من موافقم کارمندان صدا وسیما خیلی مظلوم واقع شدن طی این سالها لطفا به وضعیت حقوق ما رسیدگی بفرمایید.

    پاسخ