وزیر راه و شهرسازی از آغاز رایزنی با هدف تنظیم پرتوکل برای امکان تردد ناوگان باری از مرزهای مشترک ایران با کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش جماران، وزیر راه و شهرسازی در رابطه با بسته شدن مرزهای زمینی کشورهای همسایه در برابر ناوگان ایرانی گفت: مرزهای زمینی کشور عمدتا کارکرد صادراتی دارند و کالاهای اساسی نیز از مرزهای زمینی جابجا نمی شود.

وی افزود: در حال حاضر گروه هایی از وزارت بهداشت در حال رایزنی با کشورهای همسایه و انعقاد پروتکل هایی در قبال مرزهای مشترک هستند که تاکنون با دو کشور همسایه آغاز شده است.

اسلامی در خصوص آزادراه تهران-شمال هم چنین تاکید کرد: در صورت اطمینان از منابع مالی مطالعات منطقه سوم آزادراه تهران- شمال تکمیل و وارد فاز اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه سفر به شمال تقاضای دائمی مردم است، از برنامه دولت برای کاهش ترافیک در مسیر رسیدن به شمال خبر داد و گفت: علاوه بر ساخت باند ٢٢ کیلومتری رفت در منطقه دو آزادراه تهران- شمال، از مرزن آباد تا پل زنگوله باند دوم به طول١٥ کیلومتر ساخته خواهد شد.

اسلامی گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید ٣ کیلومتر از مسیر چالوس نیز چهار خطه می شود و مجموع این اقدامات منجر به کاهش زمان و ترافیک رسیدن به شمال خواهد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.