کاندیدای عضو لیست ائتلاف نیروهای انقلاب برای مجلس یازدهم گفت: اکنون که در آخرین لحظات تبلیغات هستیم، شما مردم باید انتخاب مهمی را انجام بدهید و با حضوری پررنگ، دیگران را به مشارکت ترغیب کنید. که این امر نشان دهنده ی قدرت ما و زبونی و خواری دشمنان است.

به گزارش جماران، سید «مصطفی میرسلیم» طی سخنانی در جمع مردم اکباتان در مسجد امام خمینی(ره)، با طرح این سئوال که چطور شد که در این چند ساله اخیر با مشکلات عدیده ای مانند تورم و رکود و بیکاری مواجه شدیم؟، اظهارکرد: در گذشته هم شاهد 40 درصد تورم  بودیم، ولی در عین حال مردم شغل داشتند؛ اما امروزه شاهد یک جنگ اقتصادی تمام عیار علیه جمهوری اسلامی هستیم که رکود اقتصادی هم بر این مشکلات افزوده است. 

وی با بیان اینکه چرا دولت اجازه داد شرایط کشور این چنین بشود، افزود: مهندسان ما بیکار شدند و مهاجرت کردند. آیا دولت نمی‌توانست از اقتصاد دانان مومن و خدوم استفاده کند؟ آیا راه دیگری جز چشم دوختن به خارج برای بهبود شرایط کشور و حل مشکلات مردم نبود؟ 

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تصریح کرد: بارها گفته ام که دولت مردان باید بدهی خود را به مردم پرداخت کنند. چون شرایط اقتصادی در کشور به گونه ای شد که بسیاری از پیمانکاران مجبور شدند وام بگیرند آن هم با بهره های بالا. آنها نتوانستند وام های اخذ شده را پس بدهند و به همین دلیل کارخانه های ما تعطیل شدند.

وی با تاکید بر اینکه بدترین مصیبت برای یک کشور بیکاری است، گفت: بیکاری توهین به مردم است. با افزایش بیکاری در کشور، جوانانی که در دانشگاه درس می‌خوانند هم نسبت به آینده مایوس می شوند؛ چرا که می‌بینند بسیاری بیکار شده اند و آینده ای برای خود متصور نیستند. جوانی که نسبت به آینده مایوس می شود، دیگر چیزی ندارد. 

میرسلیم ادامه داد: الان پیمانکارهای متعددی به دولت بدهکارند. مجموعه بدهکاری دولت به پیمانکاران 25 هزار میلیارد تومان است. بارها به دولت مردان گفته ام مردم حاضر اند این 40-50 هزار تومان یارانه را از شما نگیرند، اما جوانانشان به سر کار بروند. 

وی با طرح این سئوال که اصلا چرا دولت باید به افراد مرفه یارانه بدهد؟ یادآور شد: دولت چرا سرمایه ها را به هدر می دهد؟ فقط برای عوام فریبی که سر ماه به مردم بگویید 40 هزار تومان به حسابتان واریز کردیم!  نمایندگان مجلس چرا به این دلیل از دولت انتقاد نکردند؟ آیا دلیل آن این بود که با آنها زد وبند دارند؟ 

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: ما باید الان رتبه ی اول را در خاورمیانه داشتیم. چرا آقایان در دولت و مجلس به سخنان رهبری اعتنا نکردند تا امروز بتوانیم به این جایگاه برسیم. 

وی با انتقاد از طرح برخی استیضاح هایی که در مجلس برای گرفتن امتیاز شکل گرفته و به نتیجه نرسیده است، گفت: چرا نمایندگان امضاهای خود را درباره این استیضاح ها پس گرفته اند؟ به چه حقی برخی نمایندگان این کارها را کرده اند؟ نمایندگانی که دست به چنین اقداماتی زده اند، در حقیقت حق مردم را ضایع کرده اند و به جای فکر کردن به منافع موکلان شان، فقط به فکر منافع خودشان بوده اند، وای برشما!؟ 

میرسلیم با پرسیدن این سئوال از نمایندگان که چرا سر قضیه بنزین اینگونه عمل کردید؟ خاطر نشان کرد: مگر شما خواب بودید که این اتفاقات افتاد و رهبری مجبور شد از خود مایه بگذارد.

وی به مشکلات قانون انتخابات و لزوم اصلاح آن هم اشاره و عنوان کرد: این چه قانونی است که یک نماینده می‌تواند با 20 درصد آرا وارد مجلس شود. آن 80 درصد دیگر از مردم پس چه می شوند که از این روند و چنین انتخابی توسط آن 20 درصد نارضای اند؟ آخر این یعنی مردم سالاری؟ 

رئیس کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: تا به حال شده که نماینده بیاید و به مردم جواب بدهد که چرا من به فلان مصوبه رای دادم یا ندادم؟ 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به مشکلات ارزی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: من در مجمع به آقای احمدی نژاد گفتم ارز در زمان شما 3 برابر شد این یعنی دست کردید در جیب مردم.  کاهش ارزش ارز ملی یعنی ضربه به قدرت خرید مردم . می آیند  15 درصد حقوق ها را افزایش دهند. آخر قیمت ها 3 برابر شده، مردم با این 15 درصد افزایش حقوق چه باید بکنند؟ 

وی با انتقاد از سکوت نمایندگان در برابر اقدامات دولت، تصریح کرد: شما نمایندگان مجلس چرا در برابر این مشکلات خفه شدید و به دولت اعتراض نکردید. معلوم است که این شرایط اقتصادی به شما بر نمی خورد.

شماها کسانی هستید که حقوق نجومی می گیرید.   من زمان مطرح شدن حقوق های نجومی تاکید کردم که حقوق ها بیشتر از 22.5 میلیون نباشد نمایندگان رد کردند! تعجب کردم، بعد فهمیدم که آقایان 30 میلیون می‌گیرند. خوب معلوم است که با 22 میلیون مخالفت می کنند. 

به گفته میرسلیم، چه کسی می خواهد از حق مردم دفاع کند، کسی که به فکر منافع خودش است؟ چه کسی جلوی دلالی را می‌گیرد؟ در کشاورزی که چیزی به باغدار نمی رسد مردم هم که باید گران بخرند.  چه کسی جرات دارد حق مردم را بگیرد؟ آیا تا به حال مسئولیی از مردم عذرخواهی کرده است؟ چرا نمایندگان ما با اختیارات قانونی جلوی کجروی های دولتمردان را نگرفتند؟ 

وی خاطر نشان کرد: وقتی نماینده وامدار وزیر شد و با او ساخت و پاخت کند دیگر نمی‌تواند از او ایراد بگیرد. نماینده باید با قصد جنگیدن برای مردم به مجلس برود این است معنی نمایندگی مجلس؛ بنابراین مردم نماینده ای انتخاب کنند که سابقه اش نشان بدهد که کار را بلد است و حاضر است پای آنها بیاستد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.