رئیس دفتر رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: امروز از دوران سخت سال قبل با تلاش مردم و مسئولان و هدایت‌ و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی عبور کردیم و دشمن نسبت به توطئه‌های خود ناامید شده است و تقویت اتحاد، انسجام و وحدت پایانی بر توطئه‌افکنی آنها خواهد بود.

به گزارش جماران؛ محمود واعظی عصر پنجشنبه با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در همه شرایط حساس و مناسبت‌های ملی پیشتاز بوده است، گفت: افتخار می‌کنیم در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم در راستای حفظ امنیت و منافع کشور و پاسخ مثبت به ندای رهبر معظم انقلاب همواره در صحنه بوده و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور، گزارش مسوولان استان در خصوص افزایش 50 درصدی صادرات نسبت به سال گذشته و فعال شدن مجدد بنگاههای تعطیل و یا نیمه تعطیل را موجب خرسندی دانست و تاکید کرد: این قبیل اقدامات تنها برای توسعه یک استان نبوده، بلکه یک هدف‌گذاری ملی و موجب سامان‌دادن به اقتصاد کشور خواهد بود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های گوناگون در استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: بهره‌برداری 6 هزار میلیارد تومان طرح در دهه فجر امسال و افتتاح 22 هزار میلیارد تومان پروژه در 2 سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی نشان‌دهنده آن است که این استان زنده و رو به پیشرفت و توسعه است.

دکتر واعظی با بیان اینکه در فضایی که کشور نیاز به ارز برای تأمین کالاهای اساسی دارد، توسعه صادرات یک جهاد است، گفت: باید تلاش کنیم تا در بخش‌های مختلف صادرات محصولات داخلی را افزایش دهیم و در این راستا موافقتنامه اورآسیا مزیتی خوب برای صادرکنندگان این استان با توجه به هم‌مرزی با کشورهای همسایه است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه روند بهبود فضای کسب و کار در استان آذربایجان شرقی رو به ارتقاء است و این خوشحال‌کننده است، اظهار داشت: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان کلید رفع مشکلات است و امروز با توجه به رقابت‌های اقتصادی که در سطح منطقه و جهان وجود دارد دیگر نمی‌توان با اقتصاد سنتی در این عرصه موفق بود و باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان برویم.

دکتر واعظی افزود: خوشبختانه امسال در بسیاری از شاخص‌ها رشد خوبی داشته‌ایم و تلاش دولت این است که ثبات ایجاد در بازار ارز و کالا حفظ کرده و اجازه ندهد فشارها و تکانه‌های سیاسی در معیشت مردم اثر بگذارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، گفت: راهپیمایی 22 بهمن و حضور پرشور مردم علاوه بر آثاری که در تقویت وحدت و انسجام در کشور دارد، یک اثر مهم داشت و آن این بود که بعد از این همه تبلیغ فشار و توطئه دشمن برای ایجاد نارضایتی در میان مردم این حضور خط بطلانی بر سیاست‌ها و خواسته دشمنان کشید و برنامه‌ریزی‌هایی که اتاق فکر صهیونیست‌ها براساس اطلاعات غلط خود علیه کشور داشتند خنثی شد.

دکتر واعظی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که روابط ایران را با کشورهای دوست از جمله عراق در منطقه کاهش داده و به قول خودشان دست ما را کوتاه کنند، به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر ضرورت خروج سربازان آمریکایی از کشورشان اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها هر مسیری علیه ملت ایران وارد شدند با ناکامی مواجه شده و امروز در منطقه برخلاف آنچه آنها به دنبال انزوای ایران بودند، خود دچار انزوا شده‌اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها برای طرح معامله قرن تبلیغات فراوانی داشتند و می‌خواستند در این مسیر همه را با خود همراه کنند، گفت: اکثر کشورها حتی آنهایی که طرفدار آمریکا هم بودند، این طرح را محکوم کرده و جرأت تأیید آن را نداشتند و از سوی دیگر این طرح موجب انسجام بیشتر گروه‌های فلسطینی شده است.

دکتر واعظی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا دوم اسفندماه انتخاباتی پرشور در کشور برگزار شود، گفت: تا امروز همه نهادهای مرتبط با انتخابات به خوبی به وظایف قانونی خود عمل کردند و باید تلاش کنیم تا مردم به برگزارکنندگان انتخابات و حفظ امانتداری در رأی‌شان اعتماد کرده تا شاهد مشارکتی پرشور و حداکثری باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: به دنبال راهپیمایی سرافرازانه مردم در 22 بهمن، برگزاری انتخاباتی پرشور در دوم اسفند ، شرایط کشور را در سال آینده به مراتب بهتر از امسال خواهد کرد.

پیش از سخنان دکتر واعظی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد‌علی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، استاندار و برخی مسئولان استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات و مسایل مختلف استان پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.