گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

مصباحی مقدم: پر شور شدن انتخابات به این است که مردم احساس تکلیف کنند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) با بیعت کار خود را شروع کردند. یعنی حمایت، همراهی و نصرت مردم یکی از پایه های اساسی حکومت اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه «جمهوریت» در «جمهوری اسلامی» حرف اول را می زند، گفت: جمهوریت اساس، زمینه و جزو اسلامیت است و قابل تفکیک نیست.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با خبرنگار جماران، با تأکید بر اینکه «جمهوریت» در «جمهوری اسلامی» حرف اول را می زند، اظهار داشت: حکومت اسلامی بدون جمهوریت، اسلامی نیست. اسلام آنگاه حکومت خواهد کرد که به مردم اتکا و رأی مردم را دنبال کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) با بیعت کار خود را شروع کردند. یعنی حمایت، همراهی و نصرت مردم یکی از پایه های اساسی حکومت اسلامی است. بنابر این جمهوریت اساس، زمینه و جزو اسلامیت است و قابل تفکیک نیست.

وی تأکید کرد: حضور مردم در پای صندوق های رأی انتخابات مجلس مهم است؛ که یک مجلس قوی و کارآمد را سامان بدهند؛ مجلسی که نمایندگان آن پاکدست باشند و انقلابی عمل کنند و سعی کنند مشکلات این مملکت را بشناسند و ظرفیت های این ملت را هم بدانند و از آن ظرفیت ها برای حل این مشکلات کمک بگیرند.

مصباحی مقدم در پاسخ به سؤالی در خصوص راه پر شور کردن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: پر شور شدن انتخابات به این است که مردم احساس وظیفه و تکلیف کنند. «همه با هم» باید « وَتَواصَوا بِالحَقِّ وَتَواصَوا بِالصَّبرِ» داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.