اختتامیه سومین دوره جشنواره قرآنی فجر و مراسم تقدیر از قرآن آموزان برتر جامعه کارگری، عصر امروز (دوشنبه 21 بهمن) در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه مشکلات امروز بشر به دلیل فاصله گرفتن از شاخص های جامعه قرآنی است، گفت: اگر جامعه ای می خواهد جامعه کامل و برخوردار باشد، جامعه ای بدون فقر، تبعیض، کینه، خون ریزی و سرشار از عدالت و زیبایی های انسان به عنوان موجود کامل و خلیفه خدا، دستورالعمل های دقیق این جامعه نمونه در قرآن آمده است.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم تقدیر از قرآن آموزان برتر جامعه کارگری ضمن تبریک دهه مبارک فجر، گفت: ما مسلمانان یک افتخار بسیار بزرگ داریم و آن این است که معجزه پیامبر ما از جنس معجزه های مادی و عادی نبود. این به علت کرامت ذانی انسان و برتری فکر و اندیشه مردم آخرالزمان و مسلمانان است.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام افزود: پیامبران قبل از پیامبر اسلام به دلیل پایین بودن سطح فکر و اندیشه جمعیت های آن زمان معجزاتی از قبل بیرون ناقه صالح(ع) یا عصای موسی(ع) داشتند. اما اگرچه پیامبر ما از آن دست معجزات هم داشت، ولی اصل معجزه پیامبر ما یک کتاب بود. جامعه اسلامی باید به خود ببالد؛ پیامبر ما که از غار حراء که پایین آمد بر دل مبارک او معجزه ای تابیده بود و آن قرآن عظیم بود.

وی تأکید کرد: برخی افراد تصور می کنند معجزه پیامبر فقط ادبیات برتر و سبک کلام آن در دوران بلوغ شعر و کلام و ادبیات عرب بود. اما این جور نیست. قرآن معجزه ای است که قرار است انسان در تراز خلیفه خدا بسازد. کار خدا در جهان آفرینش علم بی پایان، مهر بی پایان و خلاقیت بی نهایت است و انسان به عنوان نماینده خدا در این کره خاکی قرار است کارهای خدایی انجام دهد و دستورالعمل، برنامه و نقشه راه این انسان کامل در کتاب مقدس قرآن تبیین شده است.

انصاری با اشاره به اینکه حرکت به سمت قرآن از یادگیری الفاظ قرآن شروع می شود، ادامه داد: گام دوم آشنایی با مفاهیم و معنای قرآن است. گام بعدی آشنایی با تفسیر قرآن و گام های دیگر حرکت از سطح به عمق قرآن است. عمق قرآن بی نهایت است. چون این کتاب از ذات اقدس الهی سرچشمه گرفته و بر قلب انسان کاملی مثل محمد مصطفی(ص) نازل شده است.

وی تأکید کرد: شفای سینه های مالامال از کینه و بیماری های روحی در قرآن هست. اگر جامعه ای می خواهد جامعه کامل و برخوردار باشد، جامعه ای بدون فقر، تبعیض، کینه، خون ریزی و سرشار از عدالت و زیبایی های انسان به عنوان موجود کامل و خلیفه خدا، دستورالعمل های دقیق این جامعه نمونه در قرآن آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: صد افسوس و هزاران دریغ که جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی از قرآن فاصله گرفته اند. اگر قرآن برنامه عبرت آموزی ما بود، جامعه ملی ما بر نهج علم قرآن و مدیریت ما مدیریت قرآنی بود، همه اینها جای بحث دارد. جهاد و مبارزه ما با ظلم و ستم، حرکت به سمت کار و تولید، حرکت به سمت خانواده استوار، رابطه اعضای خانواده با یکدیگر، فرزند با پدر و مادر، همسر با همسر، فامیل با فامیل، امت با امت، انسان با انسان، شاخص های والایی در قرآن دارد که اگر امروز بشریت درگیر انواع فقر، سیاهی، تباهی، پلیدی، جنگ و بی عدالتی هست، به دلیل فاصله گرفتن از شاخص های جامعه قرآنی است.

وی یادآور شد: پیامبر(ص) فرمود هرگاه که امواج فتنه ها و گرفتاری ها به شما روی می آورد، فتنه تبعیض نژادی، اختلاف، ظلم، تکاثر، سرمایه داری بی حساب، ظلم به کارگر، بی عدالتی، فقر، جهل و هر مصیبتی که بر جوامع هست، به قرآن پناه ببرید. قرآن شفیع پذیرفته شده ای است. بعضی ها خیال می کنند منظور پیامبر(ص) این بوده که قرآن بخوانید تا روز قیامت قرآن شما را شفاعت کند. اگر در این دنیا قرآن شفاعت کسی را نکند، در آخرت محکوم خواهد بود.

انصاری تأکید کرد: چطور من می توانم امیدوار به شفاعت قرآن در قیامت باشم در حالی که قرآن در زندگی شخصی، خانوادگی، کاری، علمی، سیاسی و مدیریتی من تجلی نداشته باشد؟! اگر قرآن در این دنیا جامعه اسلامی را شفاعت نکند و جامعه اسلامی به قوت، قدرت، بالندگی و سعادت نرسد، این جامعه چطور می تواند در قیامت از قرآن انتظار شفاعت داشته باشد؟!

وی افزود: پیامبر(ص) در صحنه محشر می گوید خدایا به تو شکایت می کنم که امت من قرآن را به کنج کتابخانه ها تبعید کرده اند؛ و این قرآن در متن زندگی نیامد. مگر می شود جامعه ای قرآنی باشد و در این جامعه عده ای از سیری بمیرند و عده ای در فقر دست و پا بزنند؟! مگر می شود جامعه ای ادعای قرآنی بودن بکند و به عده ای ظلم شود و عده ای سکوت کنند؟!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: من خوشحالم که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بر مدار قرآن شکل گرفت و به وسیله یک مرد قرآنی و مفسر قرآن رهبری شد و مردم ایران 40 سال به طور نسبی به حول محور قرآن گرد هم آمدند و به هر میزان که به قرآن نزدیک بودیم پیروز شده ایم. ما در مقاومت در برابر بیگانگان، شاه و صدام پیروز شده ایم.

وی تأکید کرد: انسان تراز قرآن یعنی امام، انسان تراز قرآن یعنی کارگران شریفی که با نهایت شرافت با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند و در طول 40 سال گذشته تولید و کار این کشور را سامان داده اند. از پول ناچیز خود به جنگ و جبهه کمک کرده اند؛ شهدای جامعه کارگری گواه این حقیقت است. اینکه جامعه کارگری ما به همت خانه کارگر و دیگر عزیران بزرگترین دارالقرآن و سازمان قرآنی کشور را سامان دهند کار ارزشمندی است.

انصاری افزود: انسان تراز قرآن کسی است که پیشاپیش همه مردم دستش به نشانه مقاومت در برابر آمریکا بلند و قلبش در برابر همه ملت خاکسار است؛ و آن حاج قاسم سلیمانی است. ما در همه عرصه ها بزرگانی داشتیم که از میان ما رخت شهادت پوشیدند و رفتند. شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید چمران، شهدای حزب جمهوری اسلامی و شهدای جامعه کارگری الگوهای جامعه اسلامی ما بودند. خانواده های شهدا و ایثارگران نمونه های انسان های قرآنی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدوارم فردا مردم قرآنی ایران در عرصه حضور حماسی خودشان برای پاسخگویی به توطئه های دشمنان و فضاسازی بدخواهان، علی رغم همه گلایه ها و انتقادات به حقی که دارند، حساب انقلاب و 22 بهمن را برای میثاق با امام و شهیدان از مسائل دیگر جدا می کنند و ان شاء الله در سراسر کشور با حضور حماسی خودشان به دشمنان پاسخ خواهند داد و با امام و شهدا پیمان مجدد خواهند بست.

علیرضا محجوب نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، گفت: همه ما با پشتگرمی قرآن و مردم کوششمان در اعاده حق و حقوق جامعه کارگری خواهد بود.

دبیرکل خانه کارگر با تبریک 22 بهمن، افزود: ان شاء الله همگی در راهپیمایی 22 بهمن حاضر خواهیم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.