پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تجدید میثاق شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهری تهران با آرمان های امام راحل

محسن هاشمی: اجازه دهیم همه تفکرها در انتخابات شرکت کنند/ حناچی: جرأت و جسارت امام خمینی(س) منحصر به فرد بود

ظهر امروز، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری تهران با حضور در حرم مطهر امام خمینی(س) با آرمان های امام راحل تجدید میثاق و با سید حسن خمینی دیدار کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اجازه دهیم همه تفکرها در انتخابات شرکت کنند، گفت: باید به نیازهای جامعه توجه کنیم که مهمترین نیازها عمدتا بحث معیشت و امنیت است و بعد از این دو موضوع مسائل دیگر مطرح می شود. وقتی جامعه احساس امنیت کند و معیشت مناسبی داشته باشد می تواند به فکر مسائل دیگر باشد. 

به گزارش خبرنگار جماران، محسن هاشمی در مراسم تجدید میثاق اعضای شورای شهر و مدیران شهری تهران با آرمان های امام خمینی(س) با اشاره به بحران هایی که کشور ما با آن دست و پنجه نرم می کند، گفت: متأسفانه امسال شاهد هستیم که بحران های پیش آمده مثل تحریم های بین المللی و بد عهدی هایی که بعضی از ابرقدرت ها، مخصوصا آمریکای جنایتکار، نسبت به انقلاب اسلامی انجام می دهند نشان می دهد شرایط ما دشوارتر شده است.

محسن هاشمی: لازم است نسبت به جلب اعتماد مردم بیشتر تلاش شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه لازم است نسبت به جلب اعتماد مردم بیشتر تلاش شود، افزود: اگر اعتماد عمومی مردم، که پشتوانه انقلاب اسلامی است، آسیب ببیند از این جهت انقلاب اسلامی هم دچار آسیب می شود. همین جا است که با یادآوری راه و روش امام خمینی(س) می بینیم که باید از دو عنصر عقلانیت و اتکاء به مردم بهترین استفاده شود. اگر این کار اتفاق بیفتد، مسلما انقلاب اسلامی در همه شرایط موجود بیمه می شود و دشمن هیچ کاری نمی تواند علیه روش ها و راه امام در جمهوری اسلامی انجام دهد.

وی تأکید کرد: یکی از مسائل مهم برای افزایش اعتماد عمومی گروه های مرجع هستند که می توانند در کنار مردم حرکت های اجتماعی، تنش و اعتراضاتی که پیش می آید را مدیریت کنند و اگر گروه های مرجع دچار آسیب شوند، همین رابط بین انقلاب اسلامی و مردم هم به صورتی از بین می رود و مدیریت این مشکلات اجتماعی به شدت سخت تر می شود. باید ببینیم ما با این گروه هایی که مرجعیت اجتماعی کشور را بر عهده گرفته اند چه کار کرده ایم.

اجازه دهیم همه تفکرها در انتخابات شرکت کنند

هاشمی با بیان اینکه انتخابات یکی از مسائل بسیار مهم کشور ما است، ادامه داد: جمهوری اسلامی افتخار می کند که در طول 41 سال گذشته عمدتا هر سال یک انتخابات، و اخیرا با تجمیع انتخابات ها هر دو سال دو انتخابات، را برگزار کرده است. اگر اجازه دهیم که همه تفکرها بتوانند در انتخابات شرکت کنند، این باعث می شود که مسئولیت اجتماعی و مرجعیت گروه های مرجعی که مدنظر نظام و مقام معظم رهبری هم هست بتواند کار اصولی خودش را انجام دهد.

باید دین و دنیای مردم را با هم دنبال کنیم

وی شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را از مهمترین شعارهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در این جهت حرکت های قابل تقدیری را انجام داد. برای اینکه بتوانیم وضعیت جامعه را با همین شعار حفظ کنیم، باید به نیازهای جامعه توجه کنیم که مهمترین نیازها عمدتا بحث معیشت و امنیت است و بعد از این دو موضوع مسائل دیگر مطرح می شود. وقتی جامعه احساس امنیت کند و معیشت مناسبی داشته باشد می تواند به فکر مسائل دیگر باشد. ما برای اینکه شأن جامعه را حفظ کنیم باید در این جهت هم حرکت کنیم و باید دین و دنیای مردم را با هم دنبال کنیم. چرا که اگر فقط بحث دین باشد، موضوع نمی تواند در دل جامعه عمیق شود؛ در حالتی که دنیای مردم فراهم نیست.

رئیس شورای شهر تهران افزود: ما در شهرداری تهران هم باید نسبت به رضایتمندی مردم و حل مشکلات آنها تلاش بیشتری داشته باشیم و مواظب باشیم که مشکلات مردم به خوبی حل شود و آنچه از ما انتظار دارند به ثمر برسد. البته ما جامعه ای هستیم که برای آبروداری سعی می کنیم مشکلاتی که به وجود می آید را مطرح نکنیم. این حالت در نظام جمهوری اسلامی هم به سبکی شکل گرفته و وقتی مشکلات را می بینند برای آبروداری آنها را پنهان می کنند؛ در صورتی که دیگر نمی شود این کار را کرد. باید مشکلات مطرح شود و برای حل آنها اقدام کنیم.

باید سیاست آبروداری را کنار بگذاریم

وی با اشاره به حوادث دی ماه و آبان ماه امسال، گفت: ما باید سیاست آبروداری را کنار بگذاریم و تک تک این مسائل را بررسی و پژوهش کنیم و ببینیم به چه دلیلی این مسائل برای کشور ما پیش می آید و به جای آبروداری ورود پیدا کرده و مسائل را تک تک حل کنیم.

دیدار شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهری تهران با سید حسن خمینی

حناچی: جرأت و جسارت امام منحصر به فرد است

پیروز حناچی نیز در این مراسم گفت: در فلسفه می گویند علت موجده علت مبقیه هم هست. یعنی عاملی که باعث به وجود آمدن یک جریان می شود، عامل تداوم و ادامه آن موجود هم هست. عاملی که باعث پیروزی انقلاب و به ثمر رسیدن جمهوری اسلامی ایران بود طبیعتا عامل تداوم آن هم خواهد بود. امام همواره به دو لفظ «همه با هم» و «وحدت کلمه» اشاره می کرد؛ و با اجرای همین دو کلید واژه قبل و بعد از انقلاب را به درستی رهبری کردند و همه افرادی که دل به عشق امام بسته بودند بدون اینکه همدیگر را بشناسند به واسطه این ریسمان، برای هدفی مشترک، زبان مشترک پیدا کرده بودند.

شهردار تهران افزود: ارتباطی که حضرت امام با دلدادگان انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور داشتند از این جنس بود. مصداق بارز آن شهدای انقلاب اسلامی بودند که چه قبل و چه بعد از دفاع مقدس به عشق امام تا آخرین لحظات در سخت ترین شرایط جنگیدند و جان عزیز خودشان را باختند؛ یاد همه آنها گرامی باد. چیزی که از امام یادگار مانده و تاریخ انقلاب اسلامی هم نشان دهنده آن هست، جرأت و جسارت منجصر به فرد است. این جرأت و جسارت در مقاطعی انقلاب را پیش برد؛ مثل بعد از ظهر 21 بهمن ماه که مردم را در آستانه کودتا به خیابان ها دعوت کردند. تصور کنید اگر آن فراخوان انجام نشده بود شاید کشور در وضعیت دیگری قرار داشت. جرأت و جسارتی که در کمتر کسی می شود یافت.

وی با بیان اینکه امام یک مدیر استراتژیک بود، تصریح کرد: شاید هیچ وقت درس مدیریت استراتژیک را نخوانده بود ولی به درستی بلد بود که نگذارد نقاط ضعف تبدیل به تهدید شود و مزیت ها را تبدیل به فرصت کند. جمعیت جوان و با انگیزه کشور برای تداول انقلاب در اشکال مختلف به شکل جهاد سازندگی و بسیج و تبدیل بزرگترین تهدیدی مانند جنگ به یک فرصت برای انسجام و ساخت زیرساخت های دفاعی و آمادگی از یادگارهای حضرت امام بود. از همه بالاتر جرأت و جسارتی که در خاتمه جنگ و پذیرش قطعنامه از خودشان به یادگار گذاشتند همواره یاد و خاطره این عزیز را در یاد ما گرامی می دارد.

حناچی در پایان گفت: ان شاء الله با تلاشی که همه ما انجام می دهیم و با رعایت دو کلید واژه «همه با هم» و «وحدت کلمه» این مسیر را ادامه خواهیم داد و طبیعتا هر کسی که بر خلاف این مسیر قدم بردارد در مسیر اهداف انقلاب اسلامی هم راه نمی سپارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.