پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر امام؛

توسل حاج قاسم سلیمانی به فاطمه زهرا(س) به روایت حجت الاسلام و المسلمین اکرمی

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: روزهای سختی مثل ارتحال امام راحل، ارتحال بزرگان علمی و فقهی و حتی سیاسی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی و امثال اینها را هم یوم الله بدانیم. قرآن به پیامبر می گوید که این روزها را یادآوری کن. چون وقتی این رویدادها را یادآوری می کنیم، با خودش علامت و راهنمایی دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: برای من نقل کرده اند هر وقت در جبهه برای قاسم سلیمانی مشکلی پیش می آمد می گفت بگردید روضه خوانی پیدا کنید که با نام فاطمه(س) گره ما را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر امام خمینی(س) گفت: ما باید به تاریخ بها بدهیم. همین ماه بهمن را از نظر اتفاقات انقلاب اسلامی توجه داشته باشیم. 12 بهمن سال 57 امام وارد ایران شد و با آمدن به ایران نظام شاهنشاهی را به زباله دان تاریخ فرستاد و زمینه تأسیس جمهوری اسلامی را فراهم کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به خطبه های نماز جمعه اخیر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: بیش از 300 بار خدای متعال کلمه «یوم» و «ایام» را در قرآن مجید آورده است. ما به این «ایام الله» توجه کنیم. حضرت باقر(ع) می فرماید هم روزی که دستاوردهای شادی آفرین داریم و هم روزهای سخت را به عنوان یوم الله توجه کنیم.

وی تأکید کرد: روزهای سختی مثل ارتحال امام راحل، ارتحال بزرگان علمی و فقهی و حتی سیاسی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی و امثال اینها را هم یوم الله بدانیم. قرآن به پیامبر می گوید که این روزها را یادآوری کن. چون وقتی این رویدادها را یادآوری می کنیم، با خودش علامت و راهنمایی دارد. تاریخ یک دانشگاه است که با خودش درس ها و مطالب فراوانی دارد. ما این ایام الله را گرامی بداریم.

اکرمی اظهار داشت: اگر از سید رضا اکرمی در روز شهادت حضرت زهرا(س) سؤال کنید ما از زهرای اطهر در این یوم الله چه یادگاری داریم؟ من عرض می کنم خدا زهرای اطهر را کوثر معرفی می کند. یک معنای کوثر نسل و ذریه فراوان است. امروز نسل فاطمه زهرا(س) در همه جای دنیا هستند. ذریه فاطمه امروز با جمعیتی حدود 100 میلیون نفر حضور دارند؛ ما نسلی با این تعداد نداریم. با اینکه همه می دانیم بنی امیه برای نابودی اهل بیت(ع) چقدر تلاش کردند.

وی افزود: اگر می خواهید به فلاح،سعادت، پیروزی، سربلندی، استقلال و اقتدار برسید به سه مطلب توجه کنید. اول اینکه در همه حال خدا را در نظر داشته باشید. دوم اینکه خودتان را به وسیله محکمی متصل کنید. سوم اینکه در راه خدا تلاش و کوشش کنید.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: خدا و پیامبر(ص) از فاطمه زهرا(س) تجلیل می کنند و امام زمان(عج) او را اسوه می داند. امام خمینی(س) در وصیت نامه سیاسی – الهی خود 16 افتخار را مطرح می کند؛ یکی از افتخاراتش مادرش زهرا(س) است. برای من نقل کرده اند هر وقت در جبهه برای قاسم سلیمانی مشکلی پیش می آمد می گفت بگردید روضه خوانی پیدا کنید که با نام فاطمه(س) گره ما را برطرف کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.