پایگاه خبری جماران: یک روز قبل، یک هواپیمای آمریکایی در ایالت غزنی افغانستان سقوط کرد. ابتدا گفته می شد که این هواپیما، مسافربری بوده است. اما بلافاصله مشخص شد که این هواپیما نظامی و حامل افسران ارشد اطلاعاتی آمریکا بوده است.

سپس طالبان اعلام کرد که این هواپیما را هدف قرار داده است. این موضوع با سکوت خبری عجیب مقامات آمریکا رو به رو شد. آمریکا که هنوز ساعاتی از سقوط دردناک هواپیمای اوکراینی و جان باختن همه مسافرانش در ایران نگذشته بود، اعلام کرد این هواپیما از داخل سرنگون شده و تازه بعد از ساعت ها سکوت به این بسنده کرد که هواپیمای این کشور در افغانستان ساقط شده است. با این حال نه تنها خبری از جزئیات این خبر فاش نکرد بلکه مطالبی از جمله آنکه «این هواپیما با شلیک ساقط شده»، «طالبان چنین اقدامی انجام داده است» و «افسران اطلاعاتی ارشد سوار این هواپیما بوده اند» را تکذیب کرد.

از آن جالب تر آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که اخیرا به زبان فارسی هم توئیت می کند، کلمه ای راجع به این اتفاق بر زبان نیاورده است و باز از آن عجیب تر آنکه رسانه های غربی که طی روزهای گذشته اخبار مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی را به صورت لحظه ای مخابره می کردند با مقامات آمریکا همسو شدند و روزه سکوت گرفتند.

این سکوت زمانی معنادار می شود که یک رسانه روسی ادعا کرده که «مایک دی آندریا» فرمانده عملیات علیه عراق، ایران و افغانستان از کشته شدگان این هواپیماست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.