جلسه شورای اقتصاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش جماران، دکتر اسحاق جهانگیری با اشاره به پیشنهاد وزارت نیرو برای اجرای طرح جایگزینی کولرهای گازی فرسوده گفت: طرح هایی که در راستای افزایش راندمان و صرفه جویی در مصرف انرژی باشد طرح هایی مثبت و سازنده هستند چراکه در مقطع فعلی که با محدودیت های منابع مالی مواجه هستیم، اجرای اینگونه طرح ها می تواند در اقتصاد ملی نقش موثر ایفا کنند. بنابراین باید برای صرفه جویی انرژی به ویژه گاز برنامه ریزی شود.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت،‌ نیرو، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز حضور داشتند، درخواست ها و پیشنهادات برخی دستگاه های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات باغی سال 1398 مطرح شد که پس از ارائه توضیحات لازم، به تصویب رسید.

اجرای سیستم پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای (سپهتن) نیز درخواست وزارت نفت بود که پس از ارائه توضیحات وزیر نفت و نظر کمیسیون مربوطه، این پیشنهاد تصویب شد.

هدف از اجرای این طرح مجهز کردن 350 هزار دستگاه خودرو ناوگان باری (انواع کامیون) برون شهری به سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان است و کاهش مصرف سوخت ناشی از عدم توقف کامیون ها در ایستگاه های پلیس بین راهی از جمله مزایای اجرای این طرح خواهد بود.

اصلاح مصوبه شورای اقتصاد؛ طرح توسعه میدان نفتی مسجد سلیمان از دیگر پیشنهادات مطرح شده در جلسه از سوی وزارت نفت بود که پس از ارائه توضیحات لازم مبنی بر ضرورت اصلاح سالهای بازپرداخت این مصوبه، اعضای شورای اقتصاد با این اصلاح موافقت کردند.

در ادامه این جلسه پیشنهادات وزارت نیرو مطرح شد که جایگزینی کولرهای گازی فرسوده با کولرهای گازی راندمان بالا از جمله این پیشنهادات بود که با آن موافقت شد و براساس این پیشنهاد یک میلیون کولر گازی راندمان بالا با کولرهای گازی فرسوده در شهرستان های دارای تعرفه برق مناطق گرمسیر جایگزین خواهد شد.

ضمانت پرداخت تعهدات قرارداد خرید تضمینی برق درنیروگاه های مقیاس کوچک در ساختگاه آمل و بابل از دیگر پیشنهادات وزارت نیرو در این جلسه بود که پس از بحث و تبادل نظر و ارائه نظر کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد، با صدور مجوز ضمانت پرداخت تعهدات قرارداد خرید تضمینی برق نیروگاه های مذکور به مدت 5 سال موافقت شد.

وزارت نیرو همچنین پیشنهاد اصلاح جدول زمان بندی سالهای دریافت و بازپرداخت تسهیلات مالی خارجی برای اجرای طرح سد و نیروگاه بسته اردل را در این جلسه مطرح کرد و پس از ارائه گزارش توجیه مالی و اقتصادی این طرح،‌ با این پیشنهاد موافقت شد.
در ادامه این نشست سه درخواست وزارت راه و شهرسازی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اصلاح مصوبه پیشین شورای اقتصاد در خصوص خرید سه فروند هواپیمای ایرباس جدید از جمله این درخواست ها بود.

انتشار اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح احداث قطار حومه ای کلان شهر اصفهان به شهر جدید بهارستان و اصلاح مصوبه استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای اجرای طرح احداث قطار حومه ای شهر مشهد ـ شهرجدید گلبهار از دیگر پیشنهادات مطرح شده وزارت راه و شهرسازی در این جلسه بود که پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.