شورای جبهه اصلاح طلبان استان لرستان با صدور بیانیه ای اعلام کردند که درپی ردصلاحیت ها، از 9 حوزه انتخابیه این استان، اصلاح طلبان قادر به رقابت در دوحوزه هستند

به گزارش جماران، متن ابن بیانیه به شرح زیر است: 

   بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم

انتخابات تبلور ارادهٔ  ملت و مظهر مردم سالاری در ایران اسلامی است.  

در چهار دههٔ اخیر، همواره مشارکت پرشور مردم مورد تأکید امام ره و رهبری معظم انقلاب بوده است.

انتخابات درایران، بارها به حضورحماسی مردم و تبلور ارادهٔ آنان منجر شده است و در پیچ های سخت ، نظام جمهوری اسلامی ایران را دربرابر تهدیدات و دشمنان کینه توز ، بیمه کرده است . 

در آستانهٔ چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، در هنگامه ای که نظام جمهوری اسلامی پنجه در پنجهٔ دشمنان افکنده است و کشور به شدت نیازمند انسجام و همبستگی ملی است، متاسفانه حجم بالای رد صلاحیت ها و برخورد حذفی با جریان مردمی و اصیل اصلاحات، برای دلبستگان توسعه و پیشرف این کشور،  وضعیتی نگران کننده رقم زده است.

حضور پرشور و حماسی مردم به عنوان نمودی از انسجام و وحدت ملی می تواند توطئه ها و دشمنی های زورگویان را بی اثر کند برای همین، ضروری است زمینه های این حضور حداکثری و دشمن شکن مردم با همهٔ سلیقه های سیاسی در انتخابات فراهم‌ شود.

 نتایج بررسی صلاحیت ها روشن کرد که برای تصمیم گیرندگان، نه تنها برگزاری انتخابات پرشور محلی از اعراب نداشته و ندارد بلکه با شیب بسیار تندی دایره رد صلاحیت ها را ازحذف جریان اصلاحات به حذف  نیروهای شاخص اصولگرا هم کشانده اند و زمینه های برگزاری انتخاباتی غیر رقابتی و بدون حضور حداکثری مردم و تقدیم مجلس به جریانی خاص را فراهم نموده اند!

 حذف نیروهای شاخص اصلاح طلب ذیل اتهامات سنگین و واهی همچون "عدم التزام به اسلام ، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی" در حالی از سوی هیات های نظارت بر انتخابات در دستور کار قرار گرفته است که جریان اصلاحات همواره در مسیر کنش خود جریانی تاثیر گذار در تقویت مناسبات ملی و جهانی ، ملتزم به نظام جمهوری اسلامی و اصول قانونی اساسی و دلسوز و متعهد به ایران اسلامی بوده است.

حذف فله ای نیروهای جریان اصلاحات در لرستان صرفا به اتهامات وارده از سوی هیئت های نظارت شورای نگهبان، بدعتی آشکار در راستای نادیده گرفتن یک جریان سیاسی و تضعیف کننده مشارکت پرشور در انتخابات و رفتاری دور از ذهن ارزیابی می شود که نه تنها به تقویت مردم سالاری منجر نمی شود بلکه مشارکت پرشور مردم در انتخابات که همواره مورد تأکید رهبر انقلاب بوده و در این برهه نیز یک نیاز جدی برای عبور از شرایط سخت کشور است را نیز با چالش جدی مواجه کرده است.

پس از حماسه ملی مردم ایران درخاکسپاری پیکر پاک سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یاران وفادارش که جلوه ای از همبستگی ملی بود متأسفانه ، در بررسی صلاحیت ها از سوی هیئت های نظارت شورای نگهبان، به عنوان میراثی ماندگار که باید نگه داشته شود، دیده نشد و به نگاه حذفی بسنده گردید!

شورای جبهه اصلاح طلبان استان لرستان با اعتراض رسمی به حذف فله ای کاندیداهای جریان اصیل اصلاح طلبی، اعلام می کند در برههٔ کنونی و پس از انتشار نتایج بررسی صلاحیت های داوطلبان انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی ،  در هفت حوزه انتخابیه لرستان امکان رقابت و ارائه لیست برای این جریان فراهم نیست.

انتظار می رود تصمیم گیرندگان درشورای نگهبان با تجدید نظر در رفتار هیئت های نظارت، زمینه را برای انسجام و اتحاد ملی و حضور حداکثری و پرشور مردم فراهم کنند.

   یکشنبه بیست و نهم دی ماه یک هَزارسیصدونودوهشت‌خورشیدی 

  شورای جبهه اصلاح‌طلبان استان لرستان


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.