گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو جامعه مدرسین: انتخابات یک وجهه ملی، انسانی برای ایران است/ شورای نگهبان باید رفیق بازی را کنار بگذارد/ من با این حرف ها که فلانی انقلابی است و فلانی انقلابی نیست، سخت مخالف هستم

ما تا کنون دعوای ملی نداشته ایم تا آشتی ملی داشته باشیم. ممکن است آراء ما مختلف باشد ولی همه ما یک هدف داریم. به نظر من «آشتی ملی» نباید از دهان آقای رئیس جمهور بیرون بیاید. آشتی ملی پس از این است که انسان تثبیت کند ما با هم غیر آشتی هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ما تا کنون دعوای ملی نداشته ایم تا آشتی ملی داشته باشیم، گفت: همیشه در این 40 سال دیده ایم که مردم ما اگر هم در ظاهر حرفی می زنند، ولی در مواقع لازم همه پای عمل آمده اند. یعنی ممکن است عده کمی هم مخالف باشند ولی اکثریت مردم پای اسلام و انقلاب ایستاده اند.

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهور در خصوص آشتی ملی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور نباید تصدیق کنند که در کشور اختلاف هست. آمدن مردم به تشییع پیکر سردار سلیمانی معلوم کرد که اگر هم مسائلی باشد، مسائل ظاهری است؛ در درون هم با هم یکی هستند و همه مسلمان و موحد هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: رئیس جمهور باید بگوید اگر ناراحتی هم هست باید آن را دور بریزیم؛ برای اینکه هدف مشترک همه ما اسلام، قرآن و عمل به قرآن است. ممکن است نظرات ما با هم متفاوت باشد. اما همه ما دنبال اسلام، قرآن و رهبری در همه مسائل هستیم.

وی با تأکید بر اینکه آشتی ملی وقتی است که ما دعوای ملی داشته باشیم، افزود: ما تا کنون دعوای ملی نداشته ایم تا آشتی ملی داشته باشیم. ممکن است آراء ما مختلف باشد ولی همه ما یک هدف داریم. به نظر من «آشتی ملی» نباید از دهان آقای رئیس جمهور بیرون بیاید. آشتی ملی پس از این است که انسان تثبیت کند ما با هم غیر آشتی هستیم.

آیت الله مسعودی خمینی گفت: همیشه در این 40 سال دیده ایم که مردم ما اگر هم در ظاهر حرفی می زنند، ولی در مواقع لازم همه پای عمل آمده اند. یعنی ممکن است عده کمی هم مخالف باشند ولی اکثریت مردم پای اسلام و انقلاب ایستاده اند. ان شاء الله آقای رئیس جمهور کمی بیشتر در این مورد صحبت می کنند و از مردم هم تشکر می کنند که در تمام مسائل انقلاب همه با هم بوده اند.

وی ادامه داد: اگر هم عده ای موافق نبودند، نباید آقای رئیس جمهور تصدیق کند که عده ای مخالف هستند. کسی اعلام نکرده که ما با این آقایان مخالف هستیم. ممکن است با حرف یا سیاستی مخالف باشند؛ این یک چیز عادی است. اما در پای عمل ما تا به حال مخالفتی ندیده ایم. به خصوص تشییع پیکر سردار سلیمانی را کم نگیریم. همه اینها برای این بود که بگویند اسلام، قرآن و انقلاب را قبول داریم؛ مخالفت آراء هم در همه جا بوده و هست. اینها دخالتی در امور عملی ما نداشته و ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: ما اسلام را سه تکه کرده ایم و گفته ایم که اسلام، توحید، نبوت و معاد است؛ و همه ما، از مخالف و موافق، این سه مسأله را قبول داریم. یعنی هم موحد هستیم و هم به نبوت و معاد اعتقاد داریم. اگر این سه چیز را قبول داشته باشیم، که بقیه هم دنبال همین است، باید همه با هم همفکر و همگرا باشیم. امیدوارم آقای رئیس جمهور هم در همین زمینه صحبت کند و بفرمایند که ما از مردم هیچ گلایه نداریم. امیدواریم بتوانیم آن طور که باید و شاید است گره های آنها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور در خصوص اینکه همه جناح های سیاسی کشور باید فرصت حضور در انتخابات را داشته باشند، اظهار داشت: انتخابات یکی از نشانه های تثبیت قدم انسان است. یعنی اگر بخواهیم بگوییم فلان جامعه در امور خود ثابت قدم هستند، یکی از جهات آن انتخابات است. من فکر می کنم همه مردم ما جمهوری  اسلامی را می خواهند و اسلام را قبول دارند و در هیچ جای دنیا جایی مثل ایران دنبال اسلام نیست. فکر نمی کنم مردم به این فکر باشند که چون من نظرم با فلانی موافق نیست در انتخابات رأی نمی دهم. انتخابات یک وجهه ملی، انسانی برای ایران است و گمان نمی کنم کسی بخواهد این وجهه ملی را خدشه دار کند.

آیت الله مسعودی خمینی افزود: حدس من این است که شورای نگهبان هم باید صد در صد شخصیت شناسی و رفیق بازی را کنار بگذارد. واقعا پیش خودشان و خدای خودشان فکر کنند که اگر ما بخواهیم افکار شخصی خودمان را در جریان های عمومی دخالت دهیم، خدای متعال از ما نمی پذیرد؛ لذا نباید این کار را کرد. باید ببینند نفع اسلام، انقلاب و مردم در چیست. من با این حرف ها که فلانی انقلابی است و فلانی انقلابی نیست، سخت مخالف هستم. هرکس که به نظرشان آدم صحیح و سالمی آدم را تأیید کنند. باید کسی را به مجلس بفرستیم که هم از نظر علمی و هم از نظر فکری و سیاسی نسبت به دیگران بهتر باشد. من نمی گویم حتما باید ملاصدرا به مجلس برود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.