گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی: آمریکا با به شهادت رساندن حاج قاسم انتقام شکست داعش را گرفت/ سردار سلیمانی بر جامعه بشری و همه ملت های دنیا حق دارد

دشمن فکر کرد که با از بین بردن حاج قاسم پرچم مقاومت بر زمین خواهد افتاد. در حالی که امروز نه فقط در منطقه بلکه در صحنه بین الملل، مقاومت در برابر کفر درحال شکل گیری است.

پایگاه خبری جماران، سعید گیتی آرا:  یک استاد حوزه علمیه قم در خصوص اقدام تروریستی اخیر آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت: من مجددا این شهادت بسیار مهم را که در تاریخ انقلاب ما سرنوشت ساز است را به امام زمان(عج) و رهبری معظم و ملت ایران و همچنین ملت های آزاده دنیا تبریک و تسلیت عرض می کنم.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در گفت و گو با خبرنگار جماران، وی افزود: به نظرم باید در درجه اول بررسی شود که چرا آمریکا چنین تصمیم مهمی را گرفت؟ آیا تنها به‌خاطر ادعای واهی و پوچ خودش برای حفظ جان آمریکایی ها بود یا اینکه مسأله این بوده که آمریکا و اسرائیل یقین داشتند با تقویت داعش می توانند تسلطی بر منطقه پیدا کنند. در نتیجه باید نیروی شجاع و مخلصی را که در مقابل آنها ایستاده و پایان عمر داعش را اعلام کرده یعنی حاج قاسم سلیمانی را از میان بردارند.

فاضل لنکرانی ادامه داد: خدمتی که این شهید بزرگوار در از بین بردن داعش و خنثی کردن این توطئه بزرگ آمریکایی اسرائیلی انجام داد و خاورمیانه را از شر داعش دور کرد، از شهادتش بزرگتر بود. این مسأله سبب شد تا آمریکایی ها بدانند که هر نقشه و توطئه ای که بخواهند برای خاورمیانه داشته باشند با وجود چنین شخصیتی موفقیت آمیز نخواهد بود. لذا مساله این نبوده که آمریکایی ها برای حفظ جان شهروندانش در عراق و آمریکا این کار را کرده باشد. آمریکا با ضربه ای که از طریق حذف داعش در منطقه خورد تلاش کرد این ضربه را به نحوی جبران کند.

وی بیان کرد: این شهید بزرگوار با خدمت بزرگی که برای از بین بردن داعش در منطقه کرد، علاوه بر اینکه ایران و عراق و سوریه از شر این گروه تروریستی نجات داد، بر جامعه بشری و همه ملت های دنیا حق دارد. زیرا تهدید داعش تنها متوجه کشورهای منطقه نبود. به نظر من مبارزه با داعش مهم ترین کاری بود که این شهید بزرگوار کرد. یعنی علاوه بر خدماتی که در دفاع مقدس و جاهای دیگر انجام داد هیچ کاری از کارهای او با این خدمت بزرگی که به جامعه بشری کرد، برابری نمی کند.

فاضل لنکرانی بیان کرد: سردار سلیمانی امامت، عتبات، شیعه و اسلام را از این خطر بزرگ جهانی حفظ کرد و آمریکا در حقیقت با به شهادت رساندن ایشان انتقام شکست داعش را گرفت. نکته دیگر اینکه به نظرم همانطور که اسلام در مرور زمان با خون هایی که می داد بیمه و بقایش تضمین می شد، این خون نیز برای بقای انقلاب و نظام اسلامی و استمرار آن بسیار موثر واقع شده است. امروز می بینیم همان روحیه ای که نسبت به اصل انقلاب در اوایل پیروزی  و دوران جنگ وجود داشت، تجدید شده و مردم نسبت به آن روحیه و اسلام و انقلاب اظهار وفاداری می کنند. واقعا این تاثیر بزرگی است که شهادت این شهید بزرگوار داشته و ما باید قدردان آن باشیم.

وی گفت: باید حاج قاسم را به عنوان الگوی انقلابی، اسلامی و دینی برای همه اقشار مردم قرار دهیم و هیچ وقت او را وجه المصالحه مقاصد سیاسی قرار ندهیم و در آینده هم کسانی نیایند از این شهادت به عنوان مطامع سیاسی یا جناحی خود بهره ببرند. زیرا ایشان شخصیتی فراجناحی داشت و معتقد بود که این جناح بندی ها به انقلاب ضربه می زند و به نوعی مخالف جناح بندی ها بود. او باید به عنوان یک الگوی انقلابی، اسلامی و نظامی برای همه گروه ها و جناح ها در کشور باشد.

فاضل لنکرانی گفت: اینکه در فرمایشات رهبری معظم انقلاب بود نکته اصلی موفقیت این شهید بزرگوار بود که ما باید برای انقلاب با اخلاص و برای خدا بدون اینکه به دنبال نام و نشان باشیم، تلاش کنیم. از برجستگی های سردار شهید سلیمانی این بود که دنبال نام و نشان نبود و درصدد بود تا تنها برای خدا کار کند. حاج قاسم همانطور که در بیانات رهبر معظم انقلاب هم بود یکی از تربیت شدگان واقعی مکتب امام خمینی(ره) بود. او یکی از چهره هایی بود که کاملا مطابق راه و افکار امام تربیت شد و ما نباید این مسأله را فراموش کنیم.

وی گفت: استمرار انقلاب نیازمند نیروهایی است که افکار، اخلاص و ایثار و تیزبینی های امام را دارند. انقلاب ما به این تیزبینی ها و درایت ها نیاز دارد. نکته دیگر اینکه همانطور که بر همگان روشن شد دشمن فکر کرد که با از بین بردن حاج قاسم پرچم مقاومت بر زمین خواهد افتاد. در حالی که امروز نه فقط در منطقه بلکه در صحنه بین الملل، مقاومت در برابر کفر درحال شکل گیری است و این یکی از برکات این شهادت و خون مقدس است که فکر امام با شهادت حاج قاسم جهانی شود. البته قبلا جهانی شده بود ولی امروز جهانی تر شد. ما امیدواریم آثار این مقاومت منجر به اضمحلال استکبار در دنیا شود. آمریکا در حقیقت با این اقدام سند اضمحلال خود را امضا کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.