حزب مجمع ایثارگران طی بیانیه ای درگذشت تعدادی از هموطنان در کرمان و سانحه تأسف بار سقوط هواپیما را تسلیت گفت.

به گزارش جماران؛ متن اطلاعیه حزب مجمع ایثارگران به مناسبت از دست رفتن جمعی از هموطنان بدین شرح است:

بسمه تعالی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

مردم شریف و بزرگوار ایران ایام پرحادثه و تلخی را سپری می¬کنند. 

مصیبت از دست دادن سردار بزرگ و فداکار و مخلص شهید حاج قاسم سلیمانی همه ملت را داغدار کرد. هر چند حضور بی¬سابقه و حماسی مردم در مراسم متعدد تشییع جنازه آن سرباز اسلام، موجی بلند از همدلی و وحدت در میان مردم در سراسر کشور ایجاد کرد اما فقدان این قهرمان ملی و مدافع امنیت کشور و مبارز صادق با خشونت داعش، تلخ¬تر و دردناک¬تر از آن است که به آسانی قابل تحمل شود.  

هنوز ابدان مطهر شهید سلیمانی و یارانش در خانه ابدی آرام نگرفته بودند که داغی تازه بر جان مردم نشست و دهها تن از تشییع کنندگان در کرمان از نفس کشیدن بازماندند و در زیر دست و پای دیگر عزاداران جان به جان¬آفرین تسلیم کردند. علل وقوع این گونه حوادث نیازمند بررسی و پیگیری است و طبعا مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند که چرا از تمهید و تدارک یک مراسم بی¬مشکل عاجزند اما اکنون ما جز همدردی با مصیبت¬دیدگان گریزی نداریم. 

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که بیش از 140 تن از مسافرانش را هموطنان ما تشکیل می¬دادند، داغ جان¬سوز دیگری است که در شب اقدام متقابل ایران علیه پایگاه¬های آمریکایی اتفاق افتاد و دهها خانواده را به عزا نشاند. حضور دهها جوان مستعد و دانشجویان نخبه در میان کشته¬شدگان این سانحه هوایی، تلخی این داغ را مضاعف کرد و دل هموطنان ما را به درد آورد. علل وقوع این حادثه هم دیر یا زود از سوی مسئولان اعلام خواهد شد اما هر چه باشد رنج خانواده¬های این عزیزان و درد مردم ما از این فاجعه انسانی را جز لطف خداوندی و صبر و تحمل بازماندگان و همدردی مردم تسکین نخواهد داد. 

«حزب مجمع ایثارگران» همگام با همه مردم در این عزای عمومی اعلام شده از سوی دولت با خانواده-های درگذشتگان تشییع جنازه کرمان و عزیزان از دست رفته در سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام همدردی کرده و از خداوند اجر و رحمت و غفرانش را برای همه رفتگان طلب می¬کند. از خداوند می-خواهیم که در این ابتلای الهی، همه بازماندگان صبوری کنند و از رحمت و هدایت خداوندی بهره بگیرند و باور داشته باشند که همه ما از خداییم و به سوی خدا بازمی¬گردیم. سرافراز مردمی که در ابتلای به نقص اموال و انفس، صبوری می¬کنند و بشارت الهی بر کسانی که از صابرین هستند و در مصیبت¬ها با توکل به لطف الهی، از رحمت و هدایت خداوندی برخور می¬شوند. 

مجمع ایثارگران 

19 دیماه 98

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.