گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

محمود صادقی: سردار سلیمانی انسانی در طراز انقلاب اسلامی بود

سردار سلیمانی در حوزه هایی غیر از مسئولیت اصلی خودش مداخله نمی کرد و به نظرم انسانی در طراز انقلاب اسلامی هم از بعد اخلاقی و هم از بعد جهاد و فداکاری بود. چه در دوران دفاع مقدس چه بعد از آن که به فرماندهی سپاه قدس رسید، هیچگاه کسی از سردار سلیمانی موضع یا جمله ای نقل نکرده که حاکی از ورود به مسائل اختلاف انگیز باشد.
محمود صادقی

پایگاه خبری جماران، سعید گیتی آرا: بامداد روز گذشته13دی‌ماه، خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد، هدف حمله تروریستی ارتش آمریکا قرار گرفت که در این حمله سردار سلیمانی و تعدادی از فرماندهان و نظامیان حشد الشعبی عراق به شهادت رسیدند.

در همین رابطه یک نماینده مجلس معتقد است نقش موثر سردار سلیمانی در سرکوب تروریسم و افراطی گری به اندازه ای جدی است که برخی تحلیلگران آمریکایی هشدار دادند که خلاء وجود سردار سلیمانی ممکن است به نوعی به سردرآوردن داعشی ها در منطقه منجر شود. 

محمود صادقی در گفت و گو با خبرنگار جماران در رابطه با حادثه تروریستی روز گذشته گفت: ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی زبانزد خاص و عام بود. ایشان در مقام یک سرباز مخلص و فداکار در طول دفاع مقدس پله پله مدارج نظامی خود را طی کرد و چه در مقام سربازی چه در مقام فرماندهی همواره انسانی مخلص، فداکار و وظیفه شناس بود.

 

سردار سلیمانی آیت الله هاشمی را یک سرمایه ملی می‌دانست

وی افزود: سردار سلیمانی در حوزه هایی غیر از مسئولیت اصلی خودش مداخله نمی کرد و به نظرم انسانی در طراز انقلاب اسلامی هم از بعد اخلاقی و هم از بعد جهاد و فداکاری بود. چه در دوران دفاع مقدس چه بعد از آن که به فرماندهی سپاه قدس رسید، هیچگاه کسی  از سردار سلیمانی موضع یا جمله ای نقل نکرده که حاکی از ورود به مسائل اختلاف انگیز باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: خاطره ای که من از سردار سلیمانی دارم به همین چندماه قبل بازمی گردد. زمانی که ایشان در مجلس گرامیداشت شهدای کرمان سخنرانی می کردT من نیز توفیق حضور در آن مجلس را داشتم. وقتی ایشان از شخصیت های استان کرمان نام می برد در رNس همه از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نام برد و تجلیل کرد. علیرغم فضایی که در بعضی محافل علیه آقای هاشمی به وجود آمده بود، ایشان آیت الله هاشمی را به عنوان یک سرمایه ملی و از افتخارات کرمان می دانست.

وی گفت: همه چنین ویژگی‌های اخلاقی و فراجناحی را از سردار سلیمانی به خاطر دارند. ایشان در حوزه کاری خود نشان داد که فردی بسیار هوشمند است که نه تنها در بعد نظامی بلکه در مسائل استراتژیک منطقه ای تسلط دارد. به گونه ای که توانسته بود از ظرفیت‌های منطقه‌ای در کشورهای مختلفی نظیر عراق و سوریه استفاده کند و نقش موثری در سرکوب تروریسم و افراطی‌گری در منطقه داشته باشد.

صادقی افزود: این مسأله به اندازه ای جدی است که برخی تحلیلگران آمریکایی هشدار دادند که خلاء وجود سردار سلیمانی ممکن است به نوعی به سردرآوردن داعشی ها در منطقه منجر شود. هرچه از ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی بگوییم کم است اما نکته ای که من می خواهم اضافه کنم این است که امیدواریم شهادت این سردار بزرگ در شرایط فعلی به ویژه پس از حوادث تلخ آبان ماه با توجه به اینکه انتخابات مجلس نیز پیش رویمان قرار دارد، فرصتی برای تقویت انسجام و وحدت ملی شود.

 

باید از خلاء وجود سردار سلیمانی برای تحکیم وحدت ملی استفاده شود

این نماینده مجلس تصریح کرد: بعضی جناح‌ها نباید مسأله شهادت سردار سلیمانی را تبدیل به کینه توزی های جناحی کنند. همانطور که شخصیت سردار سلیمانی وحدت گرایانه بود باید از خلاء وجود او نیز برای تحکیم وحدت ملی استفاده شود و با اینکه خون او می تواند یک بار دیگر نسیم روح بخش دوره انقلاب و امام را در کشور زنده کند، باید مراقب برخی سوءاستفاده‌ها بود.

وی گفت: حادثه روز گذشته با ترور یک مقام ارشد نظامی ایران و یک مقام ارشد نظامی عراق همراه بود که بی تردید عملی خلاف موازین بین‌المللی و تعرض به حاکمیت ملی عراق محسوب می‌شود و باید از این فرصت به نحو هوشمندانه‌ای برای طرح دعوا علیه دولت آمریکا و تعقیب آن استفاده کرد.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.