امام خمینی(س) می گوید مراقب باشید که وابسته نشوید، وابستگی فکری و درونی بالاترین وابستگی هاست. اگر استقلال فکری نداشته باشید و ترجمه ای فکر کنید، هیچ استقلالی نخواهید داشت.

حسن رحیم پورازغدی گفت: امروز عده ای می خواهند شعار مرگ بر امریکا را مخفی کنند. کسانی که می خواستند امام را به موزه تاریخ بفرستند، خودشان به زباله دان غرب پیوسته اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دکتر حسن رحیم پور ازغدی شب گذشته در حسینیه جماران با بیان اینکه امام 13 آبان را به عنوان یک روز سرنوشت ساز و یوم الله خواند، به تبیین آراء امام پیرامون دانشگاه و جنبش دانشجویی پرداخت و گفت: بازخوانی ایام گذشته صرفا بازخوانی تاریخ نیست بلکه عبرت از گذشته است. گسست تاریخی و فقدان حافظه تاریخی بزرگترین آفت قرن حاضر است. نسلی که گذشته تاریخی خود را نداند، قدردان دارایی فعلی خود نمی شود.
وی با بیان اینکه امام در سالروز فتح لانه جاسوسی در آن سن بالا سه سخنرانی در یک روز داشته، اظهار داشت: این سه سخنرانی نشان می دهد، امام نسبت به این روز خدا اهمیت فراوانی قائل است.
این مدرس دانشگاه با قرائت فرازهایی از فرمایشات امام به محورهای مختلفی از تاکیدات امام بر جریان های دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: امام در اولین سخنرانی خود بعد از بازگشایی دانشگاه ها به کادرسازی جنبش دانشجویی و مراقبت از سالم بودن آنها تاکید می کند. امام همچنین به طهارت فکری و خلوص اعتقادی اعضای تشکل های دانشجویی تاکید فراوان دارند.
وی افزود: امام در سخنرای دیگری در قم به دانشجویان هشدار می دهد که مراقب استحاله نظام باشند؛ اینکه برخی جمهوری اسلامی تقلبی ایجاد نکنند و حکومت را منحرف ننمایند. امام می گوید شرق و غرب از جمهوری اسلامی می ترسند از جمهورس اش نه، از اسلامی اش.
حسن رحیم پورازغدی در ادامه اظهار داشت: امام مدام هشدار می دهد که دانشجویان مسلمان از انفعال بیرون بیایند و جلوی انحراف انقلاب را بگیرند. امام می گویند نگذارید جمهوری اسلامی بدون ولایت فقیه به شما غالب کنند.
وی با بیان اینکه امام دانشگاه را رهبر جامعه می داند، گفت: امام می گوید مراقب باشید که وابسته نشوید، وابستگی فکری و درونی بالاترین وابستگی هاست. اگر استقلال فکری نداشته باشید و ترجمه ای فکر کنید، هیچ استقلالی نخواهید داشت.
ازغدی گفت: امام می گوید اسلام دین متکی به قلم است. اسلام از آزادی بیان نمی ترسد. دانشجویان مسلمان باید با اندیشه های غیر دینی گفتگو کنند و آنها را رسوا نمایند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تعطیلی دانشگاه ها گفت: امام هیچ وقت نمی خواست دانشگاه به درگیری بکشد؛ درگیری را آنها شروع کردند. در قضیه تعطیلی دانشگاه ها انقلاب و امام مظلوم بود.
وی در خصوص اسلامی کردن دانشگاه ها گفت: امام می گوید اسلامی کردند دانشگاه ها کار یک روز و دو روز نیست؛ باید دهه های زیادی کار شود تا زیربنای فرهنگی این کار آماده شود.
رحیم پورازغدی به ترورهای اوائل انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: امام قبل از ترورها یاران خود را آگاه می کند و می گوید آماده ترور باشند؛ دشمنان مایوس شده اند و به ترور روآورده اند. از شهادت نترسید و قوی باشید.
وی با بیان اینکه امام انقلاب اسلامی را آغاز حرکت به سمت تمدن اسلامی می داند گفت: انقلاب ما انقلاب انسانی بود؛ انقلاب شکم نبود؛ ماهیت انقلاب در درجه اول الهی بود.
وی افزود: هدف اصلی و نهایی مردم در انقلاب، مسائل اقتصادی و توسعه نبود. امام گفت مردم برای نان و اجاره خانه شهید ندادند؛ اهداف معنوی داشتند البته امام رفاه و اقتصاد را نفی نمی کرد.
این مدرس دانشگاه به اختلافات دهه اول انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: امام می گوید من با هیچکس عقد اخوت نبسته ام و با کسی تعارف ندارم. دوستی و دشمنی من بر اساس تکلیف شرعی است. امام با هیچکس حتی با نزدیک ترین افراد خود سر انقلاب تعارف نداشت.
حسن رحیم پورازغدی با بیان اینکه امام حتی گروه های مسلح را تا آخرین لحظه تحمل کرد و آنها را مدام به بازگشت فراخواند گفت: امام خطر لیبرال های مذهبی مثل نهضت آزادی را بیشتر از منافقین محارب می دانست. امام در قم فرمود من از خانواده شهدا معذرت می خواهم و از اشتباه خود توبه می کنم. ما همه نابسامانی هایی که داریم به این خاطر است که در انتخاب بازرگان اشتباه کردیم.
وی بیان اینکه امام با آزادی مخالف نبود بلکه با آزادی اغتشاش مخالف بود، اظهار داشت: امروز عده ای می خواهند شعار مرگ بر امریکا را مخفی کنند، کسانی که می خواستند امام را به موزه تاریخ بفرستند. خودشان الحمدلله به زباله دان غرب پیوسته اند.
وی افزود: امام می گوید آن مرکزی که جوانان ما رفتند و گرفتند، مرکز توطئه بود ما باید با قدرت پیش برویم اگر دشمنان احساس کنند که ضعیف هستیم حمله می کنند.
ازغدی اظهار داشت: امام زمانی گفت امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند که آنها فوق العاده قدرتمند بودند؛ ناوگان امریکا در آن طرف دنیا حرکت می کرد. این طرف دنیا کشورها سقوط می کردند. همه از آنها می ترسیدند.
وی با بیان اینکه امام پیرمردی بود که ازهمه جوانان جوانتر بود، گفت: امام به دانشجویان گفت؛ حتی نگویید اگر امریکا حمله کند چه می کنیم؟ امریکا غلط می کند که حمله کند. این شجاعت امام به دانشجوبان هم منتقل شد و آنها را آماده نجات جهان کرد.
این مدرس دانشگاه در ادامه با تشریح اختلافات دهه اول مانند عزل آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری، عزل بنی صدر از رییس جمهوری و استعفای بازرگان، به انتقاد شدید از رفتارهای آیت الله منتظری در دهه اول پرداخت و گفت: امام از ابتدا با قائم مقامی آیت الله منظری، رییس جمهوری بنی صدر و نخست وزیری بازرگان مخالف بود اما بخاطر مصالح انقلاب آنها را تحمل می کرد و سعی می کرد آنها مسیر خود را از انقلاب جدا نکنند. امام بدون تعارف و بخاطر مصالح انقلاب حاصل عمر خود را کنار گذاشت و در نامه ای به منتظری او را ساده لوح خواند.
وی در پایان گفت: با ما نمی گذاریم امام فراموش شود و به موزه تاریخ برود. تک تک جملات صحیفه امام را مدام برای نسل جدید می خوانیم و آنها را نسبت به مسایل اگاه می کنیم.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.