گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون مفتی های اوگاندا:

تأثیر آگاهی مسلمانان در خنثی سازی توطئه دشمنان

با وجود حیله ها و نیرنگ ها در تفرقه انداختن بین مسلمانان، اگرآگاهی و بیداری درستی صورت بگیرد، این مسائل و حوادث در امت اسلامی تأثیر نخواهد گذاشت. اما مشکل این است که بعضی از مسلمانان دیگر هوشیار نمی شوند. البته اگر در راستای وحدت تلاش کنیم می توان امیدوار بود که ان شاء الله به سبب حسن نیت ها و اخلاص پشت این تلاش ها، مسلمانان راه خود را پیدا کنند.

معاون مفتی های اوگاندا با اشاره به حوادث سیاسی اخیر خاورمیانه، گفت: با وجود حیله ها و نیرنگ ها در تفرقه انداختن بین مسلمانان، اگرآگاهی و بیداری درستی صورت بگیرد، این مسائل و حوادث در امت اسلامی تأثیر نخواهد گذاشت.

شیخ محمد علی وظیفه، معاون مفتی های اوگاندا، در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص آینده وحدت اسلامی در سایه دخالت های آمریکا و صهیونیست ها اظهار داشت: حقیقت این است که امت اسلامی به گفت و گو و وحدت روی آورده اند. این چیزی است که نوید بخش خبرهای خیر برای آینده امت اسلامی است. البته این امت در گذشته هم متحد و پیکره واحدی بوده اند. ولی الآن دچار تفرقه شده اند. در عین حال، علی رغم نیرنگ ها وحیله هایی که مسلمانان با آن مواجه اند خداوند ضمانت کرده که امت اسلامی را یاری کند.

وی تأکید کرد: این یک واقعیت است که غیر مسلمانان با توجه به ضعف مسلمانان و عدم اتحادشان به دنبال راهی برای دخالت در امور مسلمانان هستند. البته اگر مسلمانان اتحاد کنند و یکپارچه شوند آنها هم امکانی برای تفرقه اندازی بین امت اسلامی نخواهند داشت. امت مسلمان با وجود حوادث اخیر، اعتلای خود را داشته است وما از خداوند می خواهیم ودعا می کنیم که یاری مان کند. همه امت در مورد آینده خویش وپیشرفتشان بیدار وآگاه شده اند.

شیخ محمدعلی با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه گفت: با وجود حیله ها و نیرنگ ها در تفرقه انداختن بین مسلمانان، اگرآگاهی و بیداری درستی صورت بگیرد، این مسائل و حوادث در امت اسلامی تأثیر نخواهد گذاشت. اما مشکل این است که بعضی از مسلمانان دیگر هوشیار نمی شوند. البته اگر در راستای وحدت تلاش کنیم می توان امیدوار بود که ان شاء الله به سبب حسن نیت ها و اخلاص پشت این تلاش ها، مسلمانان راه خود را پیدا کنند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص راه حفظ وحدت و قدرت مسلمانان گفت: پایه واساس مقاومت، اهتمام به دانش وآگاهی و خبره شدن در دین است. اگر چنین باشد امت اسلامی قدرتمند می شود؛ چنانچه در گذشته هم بود. نهضت علمی اروپا با تکیه بر همین امت اسلامی بود که از نظر علمی پیشرفت کرد. یعنی آنها همین علوم را از مسلمانان فرا گرفتند وبه وسیله آن پیشرفت کردند. اگر مسلمانان به همین امر برگردند و به دانش و فهم صحیح دینشان اهتمام بورزند و به علوم جدید در انواع رشته ها وتخصص ها مشغول شوند، ان شاء الله قدرتمند خواهند شد. یعنی تسامح بین ما، و کنار گذاشتن اختلافات ، سبب اشتیاق امت برای برگشتن به تمدن سابق خود خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.