گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

ناصر ابوشریف: فشار اقتصادی آمریکا بر ایران نوعی تروریسم اقتصادی است

آمریکا یک حکومت تروریستی بزرگ است و یک دولت عادی نیست و یک دولت ظالم به ملت های ما است. دولتی که رئیس جمهور آن هر روز می گوید که ثروت این امت را می خواهد، نمی خواهد به آنها خدمت کند، به دنبال ثروت عربستان سعودی، نفت عراق، نفت سوریه و ... است و جز این چیزی نمی خواهد. او عزت این امت را نمی خواهد. از همین رو اقتصاد و زندگی ما از این برنامه ها تأثیر پذیرفته، اما در برنامه و اهداف ما تأثیری نخواهد گذاشت.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با تأکید بر اینکه آمریکا یک حکومت تروریستی بزرگ است، گفت: فشار اقتصادی که بر ایران اعمال کرده اند، نوعی تروریسم اقتصادی است که فقط هم تحریم آمریکایی نیست بلکه کل کشورها مجبور به اعمال فشار علیه ایران شده اند. علی رغم اینها، ایران حکومتی مقتدر دارد که با صلابت و نیرومندی جلوی این برنامه ها ایستاده و این نوع تحریم ها هم استحکام آن را بیشتر می کند.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص آینده منطقه خاورمیانه در سایه دخالت های آمریکایی - صهیونیستی، اظهار داشت: سالیان متمادی است که غرب بر امت ما حکومت دارد و متأسفانه با وجود تصمیمات دولت هایی مثل عربستان سعودی و دولت های دیگری چون مصر در دوره اخیرش، همچنان بر ما تسلط خواهد داشت. غرب تلاش کرد که بر عراق تسلط یابد و نتیجه اجتماعی این تسلط را خوب نشان دهد، و همین طور فلسطین که از صد سال پیش تحت سیطره آنها است. اما الحمدلله ما در وضعیت رو به بهبود هستیم. یعنی همگی ملت ها هوشیار و بیدار شده اند. اما دولت هایشان همچنان دنباله رو آمریکا و برنامه های صهیونیستی هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تغییر بزرگی در تاریخ ایجاد کرد، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران جریان های  مخالف با استکبار غربی و برنامه های صهیونیستی در دنیا شکل گرفته است که جمهوری اسلامی در رأس این جریان ها قرار دارد و آنها را رهبری می کند. امروز ملت های مختلفی از جمله ملت فلسطین با امکانات اولیه و ساده، مقابل اشغالگری ایستاده اند؛ و بالعکس رژیم اشغالگر هر روز از نظر امکانات پیشرفت دارد و منتظر زمانی است که جهاد اسلامی فلسطین به پایان رسد.

ابوشریف با بیان اینکه ایران به صورت عملی برنامه وحدت را اجرایی می کند، ادامه داد: ما امروزه درحال رویارویی با قدرت  های استکباری هستیم. البته در شرایطی که ملت های مسلمان مثل لبنان و فلسطین در شرایط تحریم به سر می برند، این رویارویی و مقاومت به شدت سخت است. همچنین تلاش های زیادی برای دخالت در عراق، لبنان، یمن صورت گرفته، ولی ما معتقدیم که اگر پایبند به خط و محوری باشیم که رویارویی با استکبار را در پیش گرفته، در نهایت پیروزی با ما است.

وی با اشاره به قدرت محور مقاومت، گفت: فشار اقتصادی که بر ایران اعمال کرده اند، نوعی تروریسم اقتصادی است که فقط هم تحریم آمریکایی نیست بلکه کل کشورها مجبور به اعمال فشار علیه ایران شده اند. علی رغم اینها، ایران حکومتی مقتدر دارد که با صلابت و نیرومندی جلوی این برنامه ها ایستاده و این نوع تحریم ها هم استحکام آن را بیشتر می کند. یعنی با وجود فشارهایی که بر متحدان منطقه ای ایران هست، با تحریم مقابله می کنند. مثلا جهاد اسلامی و حزب الله در تحریم اقتصادی هستند. اما مؤسسات امنیتی اسرائیلی در گزارش های خود این طور آورده اند که الآن دیگر اسرائیل اسیر دست محور مقاومت است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با تأکید بر اینکه تحریم های اقتصادی تأثیری بر محور مقاومت نداشته، تصریح کرد: قطعا از جهت مادی تأثیر داشته است وهمه ی ما از آن رنج می بریم و فشار بر معیشت و زندگی ها وارد شده است. اما برنامه مقاومت تغییری نکرده و صلابت و استحکام ما را بیشتر شده است. آمریکا یک حکومت تروریستی بزرگ است و یک دولت عادی نیست و یک دولت ظالم به ملت های ما است. دولتی که رئیس جمهور آن هر روز می گوید که ثروت این امت را می خواهد، نمی خواهد به آنها خدمت کند، به دنبال ثروت عربستان سعودی، نفت عراق، نفت سوریه و ... است و جز این چیزی نمی خواهد. او عزت این امت  را نمی خواهد. از همین رو اقتصاد و زندگی ما از این برنامه ها تأثیر پذیرفته، اما در برنامه و اهداف ما تأثیری نخواهد گذاشت.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تأثیر نامگذاری هفته وحدت بر افزایش قدرت مسلمانان گفت: مسلمانان آنگونه که باید عمل به قرآن را در اولویت قرار ندادند و متأسفانه برنامه واحدی برای اتحاد ندارند. اما جمهوری اسلامی در این راه گام برداشته و نمایندگان کشورهای مختلف فلسطین، تونس، پاکستان، لبنان، مصر و جاهای دیگر در کنفرانس وحدتی که ایران تشکیل می دهد شرکت می کنند. هر کدام از این اشخاص در کشورهای خودشان از فعالین هستند. یعنی حالا برنامه واحدی داریم و ان شاءالله بعد از این اوضاع تغییر کند. ما از تأثیر دولت های غربی (در تفرقه افکنی) بر حکام این منطقه آگاهیم. وگرنه ملت ها از مدت ها قبل این برنامه وحدت اسلامی را تحقق بخشیده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.