گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

روایت دبیر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از جلسه با مجمع روحانیون مبارز/ آذر منصوری: عده ای شرایط سرد انتخاباتی را فرصت تلقی می‌کنند

گروهی شرایط سرد انتخاباتی را به نوعی برای خود فرصت تلقی می‌کنند که با سهم اندکشان از رای مردم، در مشارکت پایین به مجلس آینده راه پیدا کنند.

دبیر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان  معتقد است که شورای عالی سیاست‌گذاری باید تمامی دیدگاه‌های متنوع میان اصلاح‌طلبان را مورد توجه قرار داده و با تشکیل جلسات مشابه و تبادل نظرهای متنوع زمینه رسیدن به یک راهبرد مورد قبول همه اصلاح طلبان در رابطه با انتخابات آینده را مشخص کند. 

آذر منصوری در گفت و گو با خبرنگار جماران ، درباره نشست اخیر مجمع روحانیون مبارز با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: این نشست به دعوت مجمع روحانیون مبارز برگزار شد عمده بحث ها گزارش عملکرد شورای عالی و بحث درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و وظیفه اصلاح طلبان در انتخابات آینده بود. 

وی افزود: بحث های مهمی در آن راجع به راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مطرح شد. اینکه نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که چند ماه مانده به انتخابات، دست کم مردم تهران بیش از دوره‌های گذشته نسبت به شرکت در انتخابات بدبینی و تردید دارند. 

دبیرشورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: به نظر می رسد که مردم از نتایج حاصل از انتخابات با محدودیت های مختلفی که برای انتخاب بهترین ها و با صلاحیت ترین ها وجود داشته،  به اندازه کافی راضی نیستند. 

وی بیان کرد: در حال حاضر  مصمم‌ترین گروه علاقمند به شرکت در انتخابات بخش کوچک تندروهایی بوده که خواهان جامعه بسته‌تری هستند و شرایط دموکراسی و آزادی‌های مدنی بیشتر را بر نمی‌تابند. این گروه شرایط سرد انتخاباتی را به نوعی برای خود فرصت تلقی می‌کنند که با سهم اندکشان از رای مردم، در مشارکت پایین به مجلس آینده راه پیدا کنند.  

منصوری اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته با تحمل محدودیت‌های ایجاد از سوی شورای نگهبان و نهادهای امنیتی، از مردم خواسته‌اند که اگر از برخی نامزدها هم راضی نیستند میان بد و بدتر انتخاب کنند. هرچند وضعیت نسبت به آنچه که بدون این راهبرد اصلاح طلبان می‌توانسته اتفاق بیفتد خیلی بهتر است اما در عین حال نتیجه این راهبرد برای مردم و برای اصلاح طلبان به اندازه کافی راضی کننده نبوده است. 

وی افزود: این باعث شده که تردید نسبت به شیوه گذشته اصلاح‌طلبان در تشویق به انتخاب میان بد و بدتر زیاد بیشتر شود. بحث های زیادی در جلسه پیرامون این موضوع نیز مطرح شد.   

آذر منصوری با بیان اینکه برخی تصور می کنند که در شرایط دشوار کشور در برابر فشارهای خارجی، ممکن است که انعطاف بیشتری از سوی نظام برای برگزاری یک انتخابات پرشورتر فراهم شود، اظهار کرد: هنوز نشانه های خلاف این احتمال بیشتر است و خوش‌بینی چندانی نسبت به تغییر رویه شورای نگهبان و نهادهای امنیتی وجود ندارد.  

دبیر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بیان کرد: به هرحال وظیفه اصلاح‌طلبان آن است که بهترین تلاش‌های ممکن را با استفاده از ظرفیت های موجود برای دفاع از جمهوریت نظام دنبال کنند و در این رابطه بحث های مفصلی در جلسه مطرح شد و بحث های خیلی بیشتری باید در آینده در میان همه اصلاح طلبان دنبال شود. 

وی در پایان گفت: رویکرد شورای عالی سیاست گذاری این است که تمامی دیدگاه‌های متنوع میان اصلاح طلبان را مورد توجه قرار دهد و با تشکیل جلسات مشابه و تبادل نظرهای متنوع، زمینه ی رسیدن به یک راهبرد مورد قبول همه اصلاح طلبان در رابطه با انتخابات آینده را دنبال کند. تا رسیدن به یک توافق جمعی این گفتگوها ادامه خواهد داشت. در عین حال بدیهی است که عملکرد نظام و نهادهایی مثل شورای نگهبان و نهادهای امنیتی نیز در تصمیمات اصلاح طلبان تعیین کننده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.