یک استاد دانشگاه با بیان اینکه مردم با رای خود در هفتم اسفند بر خیلی از ادعاها و گفتمان های ساختگی خط بطلان کشیدند، گفت: اگر مردم این گفتمان ها را قبول داشتند حداقل یک نفر از اصولگرایان در تهران رای می آورد و یا اینکه نتیجه انتخابات مجلس خبرگان به گونه ای دیگر رقم می خورد.

صادق زیبا کلام در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، با بیان اینکه تفسیر رای مردم خیلی ساده است، گفت: نیازی نیست کسی متخصص علوم سیاسی باشد تا بتواند تشخیص دهد که رایی که مردم داده اند به چه معنا بوده است.

وی ادامه داد: رایی که مردم در تهران دادند به معنای این بود که علی رغم تمام بمباران تبلیغاتی که در این مدت شش سال گذشته وجود داشته ، مردم برخی عناوین ساختگی را قبول ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: مسائلی چون انقلاب مخملی، نقش جورج سورس در انتخابات، نقش آمریکا در تحولات ایران و ... عناوینی بودند که در این سالها تبلیغ می شدند، ولی مردم با رای خود بر همه آنها خط بطلان کشیدند.

این استاد دانشگاه افزود: رایی که حداقل مردم در تهران دادند، بیانگر این بود که تمامی روایت هایی که در شش سال گذشته به طور شبانه روزی از تریبون های نماز جمعه، مجلس شورای اسلامی، مطبوعات حکومتی به طور منظم تکرار می شود، مورد قبول مردم نمی باشد.

زیباکلام با تاکبد بر عدم اعتقاد مردم به گفتمان هایی که بعد از خرداد 88 تبلیغ شده، ادامه داد: اگر مردم این گفتمان ها را قبول داشتند حداقل یک نفر از اصولگرایان در تهران رای می آورد و یا اینکه نتیجه انتخابات مجلس خبرگان به گونه ای دیگر رقم می خورد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: البته معلوم است اگر در استانی مثلا تنها دو کاندیدا وجود داشته باشد و تنها دو نفر لازم باشد، حتی با رای این افراد به خودشان، آنها رای می آورند و یا چنانچه در یک حوزه انتخاباتی مجلس اکثر نامزهای اصلاح طلب رد صلاحیت شده باشند، معلوم است که دیگر انتخاباتی باقی نمی ماند.

زیباکلام افزود: اما مردم در تهران علی رغم رد صلاحیت ها و مشکلاتی که وجود داشت، باز هم به گونه ای معنادار رای دادند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مسئولین و رهبران اصولگرا ممکن است با واقعیت رای مردم به دو گونه مواجه شوند، افزود: در مواجه نخست آنان جسارت دیدن واقعیت های جامعه را به خود نشان می دهند و می خواهند ببینید مردم چگونه فکر می کنند.

وی با اشاره به شیوه دوم مواجهه اصولگرایان با نتیجه انتخابات گفت: در این مواجه آنان به گونه ای رفتار می کنند که گویی اتفاقی نیفتاده و همان سخنان گذشته مانند لیبرال های مرعوب، وابسته های دشمن، نفوذی ها و .. را تکرار می کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان خاطر نشان کرد: برای آینده نظام بهتر است که آنان روایت اول را بپذیرند و اگر در ظاهر هم مسئله را طرح نمی کنند در خلوت خود این موضوع را بپذیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.