بسیاری از اعضای فراکسیون رهروان ولایت رأی نیاورده اند و آنهایی که رأی آوردند کسانی هستند که مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان بودند، یا این که به صورت مستقل آمده بودند ولی در ارتباط با ائتلاف بودند .این ها با توجه به شرایط پدید آمده در مجلس و انتخابات انسجام بیشتری نسبت به گذشته خواهند داشت.

یک عضو حزب مؤتلفه با بیان این که با توجه به انتخابات 7 اسفند به نظر می رسد مجلسی شبیه به مجلس پنجم را خواهیم داشت، گفت: بسیاری از اعضای فراکسیون رهروان ولایت رأی نیاورده اند و آنهایی که رأی آورده اند کسانی هستند که مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان بودند.

حمید رضا ترقی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران در خصوص انتخابات اظهار کرد: با توجه به روند انتخابات فعلی به نظر می رسد مجلسی شبیه به مجلس پنجم را خواهیم داشت. مجلسی که اکثریت آن با اصولگرایان و اقلیتش با اصلاح طلبان و جریان اعتدال متمایل به دولت است.خوشبختانه با شرکت 60 درصدی مردم، انتخابات بسیار فعال و با نشاطی داشته ایم.

وی ادامه داد: بنابراین شرایط مجلس آینده کاملا روشن است. علی رغم جابجایی نمایندگان و ورود نمایندگان جدید ترکیب و آرایش مجلس خیلی تغییر آنچنانی نخواهد کرد.

وی همچنین در خصوص میزان موفقیت اصولگرایان در انتخابات 7 اسفند خاطرنشان کرد: اگر چه در تهران تغیراتی به لحاظ جناح بندی ها به وجود آمده است و اصلاح طلبان توانسته اند پیروز باشند، اما در مجموع و در کل کشور به نظر می رسد تغیر آنچانی در ترکیب مجلس به وجود نیامده است و اصولگرایان تواسته اند وزن خود را در مجلس حفظ کنند. به جز تهران نمایندگان معرفی شده از طرف جامعتین در کل کشور توفیق خوب و موفقی را داشته اند.

ترقی افزود: بیش از 80 درصد نمایندگان انتخاب شده در سطح کشور نمایندگانی هستند که مورد تأیید جامعه مدرسین و روحانیت مبارز هستند. این نشان دهنده گرایش کلی جامعه، هم در سطح مجلس و هم در سطح خبرگان است.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره انتخبات تهران گفت: شرایط تهران با استان ها تفاوت دارد، معیار در تهران لیست انتخاباتی است و این لیستی رأی دادن خیلی نیاز به شناخت افراد ندارد. اما به نظر می رسد عوامل متعددی در تهران در نتیجه انتخابات تأثیر دارد که در حال حاضر نمی توان در مورد آن قضاوت عجولانه ای کرد.

حمید رضا ترقی با اشاره به این که فراکسیون اصولگرایان در این دوره قوی تر و یک دست تر از دور گذشته خواهد بود، اظهار کرد: در مجلس قبل اصولگرایان 2 فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان را داشتند، که به نظر می رسد در این دوره این دو به یک فراکسیون تبدیل خواهند شد، به همین دلیل این فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم از انسجام و قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود، فراکسیونی که دربین آن گروه های غیر اصولگرا وجود ندارد.

وی در مورد ائتلاف فراکسیون رهروان ولایت با اصولگرایان در مجلس دهم نیز گفت: بسیاری از اعضای فراکسیون رهروان ولایت رأی نیاورده اند و آنهایی که رأی آوردند کسانی هستند که مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان بودند. یا این که به صورت مستقل آمده بودند ولی در ارتباط با ائتلاف بودند .این ها با توجه به شرایط پدید آمده در مجلس و انتخابات انسجام بیشتری نسبت به گذشته خواهند داشت.

ترقی در پایان در خصوص ریاست مجلس دهم این گونه بیان کرد: این امر بستگی به انتخاب خود نمایندگان دارد و در این باره از الان نمی توان پیش بینی ارائه داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.