سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه ما به عنوان وزارت کشور و دستگاه مسئول تحلیل امنیت مسائل داخلی، با شورای نگهبان در ارتباط هستیم، گفت: امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که همه گرایش هایی که داخل نظام جمهوری اسلامی تعریف می شوند، کاندیدای خود را در انتخابات داشته باشند.

حسینعلی امیری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری جماران گفت: ما تحلیل ها و مشورت هایمان را درباره بررسی صلاحیت ها به شورای نگهبان اعلام کردیم و تأثیر این مسائل را بر امنیت داخلی و موضوعات اجتماعی به شورای نگهبان ارائه می دهیم.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه ما مرتبأ با این شورا در ارتباط هستیم، ادامه داد: امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که همه گرایش هایی که داخل نظام جمهوری اسلامی تعریف می شوند، کاندیدای خود را در انتخابات داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این صورت مشارکت حداکثری و حماسه سیاسی که همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری است، اتفاق خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار جماران مبنی بر اینکه "با توجه به اینکه در 6 استان امکان رقابت برای انتخابات مجلس خبرگان وجود ندارد، آیا برای این امر تدبیری اندیشیده می شود؟" گفت: بله؛ ما در بعضی جاها مثلأ یک کاندیدا داریم با 1 کرسی و یا 7 کاندیدا داریم برای 6 کرسی که رقابتی وجود ندارد.

امیری افزود: بنابراین به طور طبیعی شورای محترم نگهبان برای این که رقابت امکان عملیاتی پیدا بکند چاره اندیشی خواهد کرد، چون از جهت قانونی هم این راه بسته نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.