گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

روایت مدیرعامل بنیاد باران از توصیه رئیس‌جمهور به دست اندر‌کاران برگزاری انتخابات

رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که امسال دست اندرکاران بررسی صلاحیت‌ها برای انتخابات، سعه صدر بیشتری داشته و فارغ از دسته بندی‌های سیاسی و جناحی سعی کنند تمام افرادی را که واجد صلاحیت هستند، تایید کنند.

پایگاه خبری جماران: جمعی از فعالان سیاسی کشور شب گذشته با رئیس‌جمهور روحانی دیدار کردند. 

در همین رابطه، یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رئیس جمهور شب گذشته تاکید کرد که مسئولیت باید متناسب با اختیار باشد و دولت امروز پاسخگوی مسئولیت‌هایی بوده که اختیاراتش قبلاً از آن گرفته شده است.

یکی از بحث‌های جدی فعالان سیاسی، موضوع اقتصاد و معیشت مردم بود

جواد امام در گفت‌و گو با خبرنگار جماران، در این‌باره گفت: یکی از بحث‌های جدی فعالان سیاسی، موضوع اقتصاد و معیشت مردم، نارسایی‌های موجود و فسادی است که دارد کشور را از پا درمی‌آورد. همچنین بحث‌های مربوط به برخی دستگاه‌ها و ناکارآمدی بعضی وزرا که توانمندی لازم را ندارند، مطرح شدند.

وی افزود: بحث‌های مرتبط با فعالیت‌های سیاسی و موانعی که پیش‌روی فعالان سیاسی وجود دارد نیز مطرح شدند و از آقای روحانی درخواست شد به عنوان رئیس شورای عالی امنیت‌ملی و رئیس‌جمهور، نسبت به حقوق مردم و اینکه دستگاه‌های موازی، موانعی را ایجاد می‌کنند، ورود کرده و نسبت به آن واکنشی موثر داشته باشد.

دولت به تنهایی تصمیم‌گیر نیست

مدیرعامل بنیاد باران در ادامه گفت: همچنین حاضرین از رئیس‌جمهور درخواست کردند تا ایشان واسطه‌ای برای برگزاری جلسه میان احزاب و فعالان سیاسی شود و آن را رهبری کند. توقعی که از رئیس‌جمهور وجود داشت این بود که ایشان درباره انتظاراتی که بخشی از آن به بی‌عملی دولت بازمی‌گشت و بخش دیگر به عدم ارتباط با رسانه، غایب بودن در افکار عمومی، عدم انتخاب سخنگو و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مربوط می‌شد، حرف بزند. ولی بحث رئیس‌جمهور درباره انتظاراتی که فعالین سیاسی بر مبنای قانون اساسی داشتند، نشان می‌داد که امروز اختیارات رئیس‌جمهور در قانون‌اساسی با اختیاراتی که در قانون مشخص شده یا باید در اختیار دولت باشد، مطابقت ندارد و دولت به تنهایی تصمیم‌گیر نیست.

وی با بیان اینکه محدوده اختیارات فعلی رئیس جمهور فاصله زیادی با اختیارات قانونی او دارد، گفت: رئیس جمهور تاکید کرد که مسئولیت باید متناسب با اختیار باشد و دولت امروز پاسخگوی مسئولیت‌هایی بوده که اختیاراتش قبلاً از آن گرفته شده است. حتی در بحث مربوط به سیاست خارجه نیز رئیس جمهور اشاره ای داشت که خیلی تصمیم گیر نیست. رئیس جمهور همچنین ضمن پذیرفتن مشکلات معیشتی مردم گفت که تنها این مشکلات نیست و ما باید تلاش کنیم در ابعاد دیگری هم مردم در صحنه بمانند و اگر خدای ناکرده ما شاهد غیبت مردم باشیم و آنها بخواهند پا پس بکشند، ما قادر به اداره امور کشور نخواهیم بود.

دست اندرکاران بررسی صلاحیت‌ها برای انتخابات، سعه صدر بیشتری داشته باشند

امام در ادامه گفت: رئیس‌جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد که امسال دست اندرکاران بررسی صلاحیت‌ها برای انتخابات، سعه صدر بیشتری داشته و فارغ از دسته بندی‌های سیاسی و جناحی سعی کنند تمام افرادی را که واجد صلاحیت هستند، تایید کنند تا یک دلگرمی، تشویق یا ترغیبی برای حضور مردم در صحنه باشد و این صحنه به عرصه‌ای برای نمایش انسجام و وحدت ملی بدل شود و آن انسجام و حضور، بتواند عمده مشکلات و تهدیدها را از کشور دور کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه فرصت کافی در اختیار حاضرین برای اینکه مسائل و دغدغه ها را بازگو کنند وجود نداشت، گفت: این امید وجود دارد که جلسات همان‌گونه که وعده داده شد، ادامه پیدا کرده و نتیجه عملی به دنبال داشته باشد و از سوی دیگر منجر به دستاوردی برای کشور و مردم شود.

باید تلاش کنیم نگذاریم شرایط خاصی بر کشور تحمیل شود

مدیرعامل بنیاد باران با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه هایی که از سوی فعالین سیاسی هر‌دو جناح مطرح شد، بحث مشکلات معیشتی بود، گفت: ما باید تلاش کنیم نگذاریم شرایط خاصی بر کشور تحمیل شده و رئیس جمهور مانند رفتار در برجام تاکید داشت که باید به جای رفتارهای تنش زا به سمت تنش زدایی پیش رویم و تحریکاتی نداشته باشیم که منجر به تحمیل شرایطی به کشور شود.

وی در پایان با توصیف فضای جلسه روز گذشته گفت: فضای جلسه صمیمی بود و آن بخش جدی از دغدغه حاضرین، یکی بحث تهدیدات بود و اینکه چگونه آنها را تبدیل به فرصت کنیم و دیگری نگرانی از  وضعیت معیشتی مردم بود. از این رو، دغدغه بیشتر کسانی که در جلسه روز گذشته حضور داشتند، بیشتر وضعیت مردم و آینده کشور بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.