گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

کرباسچی: دفاع مرحوم کشاورز از من واقع گرایانه بود نه جانبدارانه

بعد از آن دادگاه بسیاری از وکلا تا کنون نسخه های مکتوب یا نوارهای آن دادگاه را درخواست کرده اند تا مطالب واستدلال های مرحوم کشاورز را به عنوان یک منبع بررسی کنند. این مطالب برای بسیاری از کسانی که به من رجوع کردند قابل استفاده بود.

غلامحسین کرباسچی،  مرحوم بهمن کشاورز را شخصیتی شناخته شده در مجموعه حقوقدانان، اساتید، اعضای کانون وکلا و دستگاه قضایی عنوان کرد که برای بسیاری از وکلا حکم استاد داشت. 

 

شهردار اسبق تهران در گفت و گو با خبرنگار جماران، در بیان خاطره از دادگاه معروف خود که مرحوم کشاورز وکالتش را برعهده داشت گفت: خاطره آن دادگاه را همه مردم دارند. چون همه صحبت ها و مطالب از تلویزیون پخش شد. وکالت مرحوم کشاورز طبق روالی خود و در ازای پرداخت حق الوکاله انجام شد، با این وجود احساس می کردند هیچ وقت در جهت دفاع از موکل حاضر به بیان یک امر خلاف عقیده، واقع یا ضوابط حقوقی نبود بلکه مسائل را خیلی دقیق مطرح و بررسی می کرد. می توانم ادعا کنم وی در آن جریان دادرسی گاهی اوقات مطالبی را به صورت دقیق تر و روشن تر بیان می کرد که  در ظاهر به ضرر موکل و در جهت تایید دادگاه بود. طبیعتا من هم به ایشان اعتماد داشتم.

 

کرباسچی افزود: آن دادگاه، دادگاهی بود که یک طرفش یک شخص و طرف دیگرش یک نهاد عمومی بود. هم مرحوم کشاورز خیلی دقیق رسیدگی می کرد. توقع ما هم از ایشان این بود که بررسی واقع گرایانه ای داشته باشند و از موکل جانب داری نکنند. بعد از آن دادگاه بسیاری از وکلا تا کنون نسخه های مکتوب یا نوارهای آن دادگاه را درخواست کرده اند تا مطالب واستدلال های مرحوم کشاورز را به عنوان یک منبع بررسی کنند. این مطالب برای بسیاری از کسانی که به من رجوع کردند قابل استفاده بود. خود ایشان هم مطرح کرده اند که ما بسیاری از آن حرفها و استدلال ها را توانسته ایم در دادگاه های مختلف استفاده کنیم.

 

این فعال سیاسی در پایان گفت: مرحوم کشاورز شخصیت مرجعی بود. در مسائل مربوط به حقوق عمومی و قضایی که در این سالها در رسانه ها مطرح می کرد بسیار دقیق و منضبط بود. با وجود آنکه جهت گیری سیاسی او مشخص بود اما حرفش برای همه حجت بود و سعی می کرد از شاقول عدالت خارج نشود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.