🔹جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی از نیروی انتظامی خواست با توجه به همزمانی موج دوم سفرهای نوروزی با موج جدید بارش نزولات اسمانی در نقاط مختلف کشور تمهیدات لازم را برای ایمن سازی تردد و حفظ امنیت مسافران و مردم به کار گیرند. 🔹 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با تاکید بر اینکه موج جدید بارندگی ها موجب مشکلاتی برای مسافران نوروزی شده است که در جاده های مواصلاتی و اماکن استقرار هموطنان بیشتر در معرض آسیب های احتمالی خواهند بود گفت: لازم است نیروی انتظامی تمام توان خود را برای تامین امنیت هموطنان بسیج کند و به طور مضاعف و با روحیه جهادی پناهگاه امن مردم باشد.

به گزارش جماران؛ اسحاق جهانگیری که روز یکشنبه پس از سفر به کرمانشاه، وارد استان لرستان شده بود، در بدو ورود در گفتگو با خبرنگاران، هدف سفرش را حضور در کنار مردم در شرایط بحرانی عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود شیرینی نزول رحمت الهی، اما بارش‌های بی‌سابقه در برخی استان‌ها باعث جاری شدن سیل و وارد آمدن خسارات به خانه و زندگی مردم شده است.
وی اضافه کرد: در هر دو جلسه دولت در آغاز سال ۹۸ بحث اصلی بررسی مسایل مرتبط با بارش‌ها، سیل و جبران خسارات مردم بوده است و امیدوارم اجرای مصوبه دولت درباره کمک به جبران خسارات به مردم از همین سفر آغاز شود.
معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره نقش سدها در مهار سیلاب‌ها گفت: دراثر خشکسالی سالهای اخیر، جوی علیه سدسازی در کشور شکل گرفت که فضای حقی نبود. امروز در جریان بارش‌های اخیر مشخص می‌شود سدها چه نقشی در جلوگیری از سیلها و تخریب در پایین دست داشته و از سوی دیگر چه اهمیتی در ذخیره آب برای روزهای مورد نیاز دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.