معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که بارش‌های اخیر نگرانی‌ها در باره کم آبی و خشکسالی در کشور در سال ۹۸ را برطرف کرده است، از نمایش همبستگی و همکاری مردم، نیرو‌های مسلح و مدیران دولتی در مدیریت و مهار آسیب‌های حاصل از سیل با وجود تعطیلات نوروزی تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش جماران؛ دکتر اسحاق جهانگیری که امروز یکشنبه به کرمانشاه سفر کرده است در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: یکی از دغدغه های دولت یازدهم و دوازدهم همواره بحث مواجهه کشور با خشکسالی بود. اواخر سال 97 وضعیت طوری شده بود که فکر می کردیم در سال 98 معضل بی آبی، بسیاری از مناطق کشور را فرا خواهد گرفت و در صورت تداوم خشکسالی ادامه حیات در برخی مناطق کشور در معرض خطر قرار می گیرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که از آغازین روزهای سال 98 لطف الهی شامل مردم و کشور ایران شد، افزود: امروز که 11 روز از سال 98 می گذرد ظرفیت بسیاری از سدهای کشور پر بوده و تقریباً همه تالاب های کشور مملو از آب است و این بارش ها باعث شده تا مردم به لحاظ روانی با آسایش و آرامش بیشتری به روزهای پیش رو بنگرند و شاهد آثار مثبت اقتصادی این بارش ها در ایام پیش رو باشیم.

دکتر جهانگیری اظهار داشت: البته در کنار شیرینی بارش های روزهای اخیر حوادث و اتفاقات تلخی نیز در برخی استان های کشور به وقوع پیوست. تا کنون سابقه نداشته کشور این چنین با بارش های فراگیر رو برو شود و وضعیت به گونه ای باشد که در حدود 20 استان کشور درگیر پیامدهای بارش های سنگین باشیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اگرچه این حوادث رخ داده در شهرهایی مثل شیراز، گمیشان و برخی دیگر از شهرها تلخ بود اما در کنار همین حوادث تلخ نیز شاهد نمایش شیرین و دلنشین اتحاد و همدلی مردم و دولت در کنار هم برای امدادرسانی به سیل زدگان بودیم. 

دکتر جهانگیری تصریح کرد: در هر شهری که سیل به راه افتاد اقشار مختلف مردم، کارگزاران دولتی، نیروهای مسلح و سازمان های مردم نهاد همه به میدان آمدند و فارغ از این که در تعطیلات نوروزی قرار داریم همه تلاش خود را برای امدادرسانی به کار گرفتند؛ بنده مدیرانی را سراغ دارم که هنوز نتوانسته اند در این تعطیلات نوروزی خانواده خودشان را نیز درست و حسابی ببینند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: نیروهای مسلح کشورمان هر وقت که با بحرانی مواجه شده ایم حضور تعیین کننده ای در مدیریت بحران و امدادرسانی ها داشتند و این بار نیز پس از دستور مقام معظم رهبری و بخشنامه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تمام عیار در میدان حضور یافتند و نیروهای سپاه، ارتش، ناجا و بسیج در کنار دیگر اقشار مردم حضور موثری در امدادرسانی ها داشتند. نمایندگان مجلس نیز در تمام شهرهایی که گرفتار سیل شدند با وجود تعطیلی مجلس در کنار مردم حضور داشتند و همه اینها نمایشی کم نظیر از همدلی و اتحاد را به نمایش گذاشت و نشان داد که هر جا مردم و دولت در کنار هم حضور داشته باشند قادر هستند کشور را از مشکلات و سختی ها عبور دهند.

دکتر جهانگیری در ادامه سخنانش با اشاره به این که یکی از کانون های اصلی بارش ها در روزهای گذشته و احیاناً روزهای پیش رو استان کرمانشاه است، گفت: با لطف خدا و مدیریت خوبی که در استان شد با وجود بارش های فراوان و وقوع سیل درکرمانشاه تلفات انسانی نداشتیم و خسارات مالی نیز تا حد زیادی مدیریت شد که این حاصل اطلاع رسانی به موقع و همکاری دستگاه های دولتی و مردم با یکدیگر بود که جا دارد صمیمانه از همه تشکر کنم. 

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: امروز به کرمانشاه سفر کردم تا از همه کسانی که در روزهای تعطیل نوروز پای کار آمدند تا خسارات و تلفات سیل به حداقل برسد قدردانی کنم و از همین جا اعلام کنم که دولت در کنار مردم ایستاده و پس از این نیز تا آنجا که توان دارد به مردم در جبران خسارات سیل کمک خواهد کرد. در هر دو جلسه دولت که امسال برگزار شده به موضوع سیل و کمک هایی که باید به مردم شود پرداختیم و تصمیمات خوبی نیز در این زمینه گرفته شده است. 

دکتر جهانگیری با تأکید بر پرداخت خسارات مردم در حوزه مسکن، کشاورزی و صنایع در سریع ترین زمان ممکن گفت: امروز و پیش از سفر، مصوبه دولت را در این خصوص در پای پلکان هواپیما امضا کردم تا پرداخت ها از همین امروز انجام شود.

معاون اول رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد: بارندگی های اخیر برای استان های کشور توأم با خیر و برکت باشد و در عین حال اگر مشکلی پیش آمد دولت آن را جبران خواهد کرد. 

دکتر جهانگیری با بیان این که از استانداران خواسته شده تا خسارات وارده به زیرساخت ها را به دولت ارائه کنند گفت: در این خصوص نیز تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه نظیر سامانه سردسیری و بازگشایی مرز خسروی گفت: دغدغه جدی مسئولان ایران بازگشایی این مرز است و دولت تمام مساعی خود را بکار خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.