به منظور ایجاد هماهنگی کامل در برگزاری مراسم بیستمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س)، نمایندگان نیروهای مسلح کشور با ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام تشکیل جلسه دادند.

نخستین نشست کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) در سال 88، پیش از ظهر روز سه‌شنبه 22/2/88 برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، در آغاز این نشست، «محمدرضا موحدی» مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت حضرت امام با اشاره به ضرورت مشارکت نیروهای مسلح در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام، تأکید کرد: امام حق مضاعفی بر نیروهای مسلح دارند؛ چرا که برخی اجزای نیروهای مسلح مانند سپاه، بسیج و مجموعه‌های عقیدتی سیاسی با فرمان حضرت امام شکل گرفته و تأسیس شده‌اند.
وی با اشاره به شناخت کامل امام از بدنه نیروهای مسلح و ارتشی که در آغاز پیروزی انقلاب به آغوش انقلاب پیوست، گفت: امام باور داشتند که بدنه این نیرو، مؤمن و مردمی است و بر این اساس، موجب بقای ارتش شدند. نیروهای مسلح نیز این وفاداری را چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن به خوبی نشان دادند.
موحدی با تأکید بر اینکه «این دینی که امام بر گردن نیروهای مسلح دارند، ضرورت تلاش بیشتر آنها را در برگزاری هرچه باشکوه‎تر مراسم سالگرد امام دوچندان می‌کند» امتیاز نیروهای مسلح را مواجهه بالای آنها با مردم دانست و گفت: نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی و سپاه، بخشی از بستر جامعه را در اختیار دارند. مواجهه نیروهای انتظامی با جامعه و مردم بسیار زیاد است و این یک مزیت محسوب می‌شود.
موحدی در ادامه سخنان خود، خطاب به نمایندگان نیروهای مسلح اظهار داشت که لازم است در برنامه‌های خود علاوه بر توجه به گرامیداشت و بزرگداشت شخصیت امام، انتقال اندیشه ایشان را به جامعه و نسل جوان از طریق فعالیت‌های متنوع فرهنگی در دستور کار قرار دهند.
وی افزود: امام بزرگترین شخصیت قرن معاصر است و بر این اساس نباید به مراسم بزرگداشت این شخصیت بزرگ به چشم یک برنامه تشریفاتی نگاه کنیم.
وی تأکید کرد که از نیروهای مسلح انتظار می‌رود برنامه‌های خود را بر سه بعد «تبلیغات گسترده»، «برگزاری مراسم باشکوه در تمام مراکز و رده‌ها» و همچنین «تبیین اندیشه‌ امام» استوار سازند.
موحدی اضافه کرد: همچنین انتظار این است که در مراکزی که به سطح شهرها نزدیک‌اند، مراسم با حضور مردم منطقه و محل برگزار شود چراکه به فرموده حضرت امام، تفاوت نیروهای مسلح ما با دنیا در این است که نیروهای مسلح ما پیوندی جدی با مردم دارند. بر این اساس، سالگرد ارتحال حضرت امام، فرصتی بسیار خوب برای تقویت این پیوند است.
وی با تأکید بر اینکه «همه جریانات سیاسی کشور با وجود برخی اختلافات، در اعتقاد و باور به امام خمینی با هم اشتراک دارند»، گفت: امام بین همه مشترک هستند و همه امام را دوست دارند.
موحدی با بیان اینکه «امام نام پیامبر(ص) و امام زمان(عج) را در دنیا زنده کرد» گفت: این باوری است که در میان دیگر مسلمانان دنیا و حتی اهل سنت وجود دارد.
وی در پایان سخنان خود، خطاب به نمایندگان نیروهای مسلح حاضر در جلسه، آمادگی کامل ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) را برای همکاری در برگزاری مراسم و برنامه‌های ویژه نیروهای مسلح و برگزاری نمایشگاه‌ها و غرفه‌های ویژه سالگرد ارتحال امام اعلام کرد.
در ادامه جلسه نیز، سید جلال جبار موسوی از عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، علی عمران درگاهی از نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، فرزاد آب‌چهر از وزارت دفاع، بهروز اسفندیاری و علیرضا توحیدیان از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و کامران موسی حسنخانی از دانشگاه امام حسین(ع) به بیان برنامه‌های خود به منظور بزرگداشت بیستمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) پرداختند.
پس از آن نیز، محمدرضا موحدی خطاب به حاضران در جلسه اظهار داشت که هر یک از نیروهای مسلح، دستورالعمل برنامه‌های خود را جهت هماهنگی به ستاد مرکزی ارائه کنند و نمونه‌ای از تولیدات فرهنگی خود را که ویژه سالگرد ارتحال امام است، برای ستاد ارسال دارند.
وی همچنین تأکید کرد که برنامه هر یک از نیروها برای حضور در حرم مطهر و تجدید بیعت با امام راحل و نثار تاج گل به مرقد مطهر ایشان باید با ستاد مرکزی بزرگداشت هماهنگ باشد. در این جلسه مقرر شد که ستاد بزرگداشت حضرت امام و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام، در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و مسابقات فرهنگی نیروهای مسلح که به مناسبت بیستمین سالگرد ارتحال امام برگزار می‌شود، همکاری داشته باشند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.