در نشست مشترک مدیران مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که عصر روز سه شنبه (14 اسفند 97) برگزار شد، 16 وزیر اسبق جمهوری اسلامی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در نشست مشترک مدیران مرکز الگوی اسلامی ایران پیشرفت با مجمع وزیران ادوار چند تن از وزیران اسبق دفاع، کشاورزی، بهداشت، صنعت، آموز ش و پرورش و علوم مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار جماران، سید محمد غرضی در این نشست گفت: باید رابطه قوه قضائیه و قوای دیگر، در شکلی که بتواند بار قوه قضائیه را به حداقل برساند مورد توجه قرار بگیرد. چون قوه قضائیه توانایی حمل باری که دولت و مجلس به این قوه تحمیل می کنند را ندارد. با 10 هزار نفر قاضی می گویند که 10 هزار نفر دیگر هم لازم داریم. جمعیت کشور ما تقریبا با انگلستان برابر است؛ آنها هزار نفر قاضی دارند و ما 10 هزار نفر قاضی داریم و همه هم از قوه قضائیه ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی هر کشور انعکاس استعداد داخلی است، اظهار داشت: تا وقتی که جامعه توانایی دفاع از خودش را بر اساس استعداد خودش نداشته باشد، قطعا سیاست خارجی هیچ اثری در اداره کشور نخواهد داشت. وقتی که کشوری ضعیف شده باشد سیاست خارجی آن مورد حمله قرار می گیرد؛ که همین الآن هم به همین صورت است.

محسن رفیق دوست نیز در این نشست گفت: سعی کنیم در جامعه وفاق را که شعار آن را مرتب می دهیم ایجاد کنیم. بسیاری از مشکلات ما مربوط به عدم وفاق است. مجمع وزرای ادوار نتیجه چهل سال حکومت بعد از انقلاب است. همه ما در این چهل سال شعار دادیم که کار را به مردم واگذار کنید اما همیشه وقتی صحبت از درصد حضور مردم در زندگی خودشان مطرح می شود رقمی بالاتر از 15 درصد را نمی شنویم.

وزیر اسبق سپاه تأکید کرد: واقعا برای اداره ایران باید پنج میلیون نفر حقوق بگیر دولت داشته باشیم؟! این به معنای کار کردن به جای مردم است. اگر ما بتوانیم دولت را از زندگی مردم بیرون بکشیم و نقش دولت برنامه ریزی، هدایت، کنترل و نظارت باشد، زندگی مردم راحت می شود. در نظامی که مردم زندگی می کنند ارتشاع و اختلاس و رشوه معنی ندارد؛ کاسب که از کاسب رشوه نمی گیرد. لذا واقعا تلاش کنیم مردم را بر زندگی خودشان حاکم کنیم و دولت ها برنامه ریز، هدایتگر و کنترل کننده باشند.

سید کاظم اکرمی نیز در این نشست تأکید کرد: مطالب آقای غرضی و آقای رفیق دوست و تمام چیزهای دیگر از مسیر آموزش و پرورش می گذرد. تمام کشورهای پیشرفته به واسطه اولویت بخشیدن به آموزش و پرورش به وضع مطلوب رسیده اند. دولت ها باید اولویت واقعی و راستین را به آموزش و پرورش بدهند؛ نه اولویت در سخنرانی. بیش از 30 سال است که آنچه در باب آموزش و پرورش دیده ایم فقط سخنرانی است و به طور واقعی به آموزش و پرورش کشور پرداخته نشده است.

وزیر اسبق آموز ش و پرورش افزود: 30 سال پیش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نبود. اما دکتر فانی و همکارانشان برای بررسی پیشرفت آموزش و پرورش ژاپن، عمان، هند و شوروی به این کشورها سفر کردند. گفت چون این کشورها از ما پذیرایی کردند 27 هزار دلار پولی که دست ما بود را به بانک مرکزی برگرداندیم. آن آدم ها چطور تربیت شده بودند؟ عوامل تربیت آنها چه بود؟ در این مدت ما چه کردیم که این گونه آدم ها کم شده اند؟ چرا ما مواظبت نکردیم که این فرهنگ را حفظ کنیم؟ شورای نگهبان فقط به ظواهر کار دارد. کجاست آن شورایی که به بررسی اخلاق ها، باطن ها و مدیریت ها بپردازد و نمره دهد؟

به گزارش جماران، در این نشست از خانواده های شهیدان چمران، فکوری و نامجو و همچنین چند تن از وزیران اسبق  به نام های محمدحسین جلالی، محمد سلیمی، محمدرضا رحیمی، محسن رفیق دوست، اکبر ترکان، محمد امین ایزدی، عباسعلی زالی، عباس شیبانی، محمد هادی منافی، محمد هادی نژاد حسینیان، محمد احمدزاده هروی، سید کاظم اکرمی و  حسن عارفی تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.