پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

برگزاری مراسم هفتمین روز درگذشت بانوی بزرگ انقلاب اسلامی در حسینیه شماره 2 جماران

دکتر مقدم: پیام امام این است که تا مسئولیت و تکلیف‌گرایی در خانواده لمس نشود، در جامعه هم فهم نخواهد شد

مراسم هفتمین روز درگذشت بانوی بزرگ انقلاب اسلامی، خانم خدیجه ثقفی همسر مکرمه امام خمینی(س)، ویژه آقایان، در حسینیه شماره 2 جماران با حضور انبوه عاشقان امام عظیم‌الشان و دوست‌داران خاندان و بیت امام از اقشار مختلف مردم و جمع کثیری از مسئولان برگزار شد.

مراسم هفتمین روز درگذشت بانوی بزرگ انقلاب اسلامی، خانم خدیجه ثقفی همسر مکرمه امام خمینی(س)، ویژه آقایان، در حسینیه شماره 2 جماران با حضور انبوه عاشقان امام عظیم‌الشان و دوست‌داران خاندان و بیت امام از اقشار مختلف مردم و جمع کثیری از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مقدم طی سخنانی با بیان این که یکی از برجسته‌ترین نقش‌هایی که خداوند بزرگ در قرآن کریم برای پیامبر اکرم(ص) قائل شده، "الگو" و "اسوه" قرار دادن ایشان است، گفت: پیامبران کاری می‌کنند که نه قدرتمندان و نه اندیشمندان را یارای انجام آن نیست. چرا که صاحبان قدرت، جسم مردم و فلاسفه، حداکثر روانشان را به خدمت می گیرند اما پیامبران جسم و جان و روح و روان انسانها را شیفته خود می سازند و دلها را مسخر می‌کنند.
وی با تاکید بر این که چنین کسانی وقتی به عنوان اسوه معرفی می شوند، در تمام لایه‌ها و زوایای زندگی خود الگو می‌شوند، حتی در زندگی شخصی و خصوصی، افزود: بر این باورم که حضرت امام خمینی(س) به عنوان فردی که رفتاری پیامبر گونه داشت، از بهترین الگوها در جهان معاصر برای تمامی عصرها و نسل‌های فعلی و بعدی است.
دکتر مقدم سپس به نامه‌های حضرت امام به همسرشان اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی این عبارات را می‌خوانیم و در لایه خصوصی زندگی ایشان ورود پیدا می کنیم، گویی با یک عاشق و دلباخته روبرو هستیم.
معاون بین‌الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) سپس به مرور بخش‌هایی از نامه‌ی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به همسرشان در سال 1312 پرداخت و گفت: فقط با در نظر گرفتن مختصات زمانی و مکانی و شان نگارنده به عنوان یک روحانی آن هم در بیش از 70 سال پیش می‌توان به عمق علاقه و احترام ایشان به همسرشان پی برد.
وی با قرائت روایتی از رسول اکرم(ص) که در بخش بیست و هفتم فصوص‌الحکم ابن عربی آمده است، ادامه داد: اگر عشق به خدا اصل است ، که هست؛ پیامبر اکرم (ص) در این سخن خود که می‌فرماید "من از دنیا زن، بوی خوش و نماز را دوست می‌دارم" می‌خواهد بگوید که عشق به همسر در حقیقت تجلی زمینی از تجربه محبت به محبوب اصلی است که همانا خداست.
حجت‌الاسلام والمسلمین مقدم گفت: امام عظیم‌الشان در ادبیات و روش ومنش خود نسبت به همسر مکرمه‌شان در حقیقت می‌خواهد به همه این پیام را بدهد که تا محبت و عشق و احترام به یکدیگر را در حوزه خانواده تجربه نکنید، تا یکدیگر را در خانواده دوست نداشته باشید، تا به زن و زندگی در خانه احترام نگذارید و تا مسئولیت و تکلیف‌گرایی در خانواده را لمس نکنید، معنای آن را در جامعه نخواهید فهمید.
وی افزود: بر این اساس آیا دل‎هایی که طعم عشق و محبت را نچشیده و شیدایی را درک نکرده‌اند، جز خشونت چیزی را می شناسند و می فهمند؟ این بزرگترین پیام امام و بزرگترین درسی است که از او باید بیاموزیم. درس می‌گیریم که در حوزه حریم خصوصی هم باید چنان امام باشیم.
وی گفت: بانو ثفقی، همسر، محبوب امام و کسی بود که امام بیش از همه در زندگی به او عشق می‌ورزید و او را دوست می‌داشت. دوست داشتن او را تجلی عشق و دوست داشتن خدا می دید. امام عشق و شیدایی را در زندگی خصوصی تجربه کرده بود. امام در نامه‌هایش - حتی به پدر همسرشان - می‌نویسد :" تصدقت شوم" امام به ما می آموزد که باید در خانه و خانواده حریم و احترام بزرگتر و کوچکتر را حفظ کرد. ایشان به ما پیام می دهد که خانواده کانون جامعه است. خانواده‌ها را پاس بدارید تا جامعه پاس داشته شود. به فرزندانتان اخلاق، بردباری و عشق و دوستی را تعلیم دهید و بچشانید. به آنها بیاموزید که دوست داشتن و محبت کردن یعنی چه؟ به آنها بفهمانید که دوست داشتن و احترام گذاشتن واقعی به زن یعنی چه؟
معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پایان تاکید کرد: امام می‌خواهد بگوید که حوزه خصوصی من نیز برای همه‌ی عاشقان راه و مرام من می‌تواند الگو باشد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.