گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

انصاری: تصمیم گیری در خصوص لایحه پالرمو به جلسه بعد مجمع تشخیص مصلحت نظام موکول شد

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری از موکول شدن تصمیم گیری نهایی در خصوص تصویب لایحه پیوستن به کنوانسیون پالرمو به جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

 

مجید انصاری در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره موضوع جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: امروز لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی، معروف به «پالرمو» در دستور کار مجمع بود و بحث های کلی درباره اشکالاتی که هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این لایحه اختلافی گرفته بود، صورت گرفت.

وی افزود: در این جلسه آقای دکتر ظریف«وزیر امور خارجه»، خانم لعیا جنیدی«معاون حقوقی رئیس‌جمهور» و دیگر مسئولین دستگاه‌های ذیربط هم حضور داشتند. از این رو، راجع به کلیات مسأله بحث و گفت و گو شد، اما  از آنجایی که هنوز گزارش کارشناسی دو کمیسیون حقوقی و قضایی و کمیسیون سیاسی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با این موضوع آماده نشده بود، مقرر شد که آن کمیسیون‌ها بررسی های کارشناسی خود را انجام داده و گزارش کار خود را به مجمع دهند تا در جلسه بعدی مجمع، بر اساس گزارش‌های کارشناسی دو کمیسیون مربوطه، تصمیم نهایی گرفته شود.

انصاری در ادامه گفت: درخواست ما از رئیس محترم مجمع این بود که شنبه هفته آینده جلسه‌ای فوق العاده در این باره تشکیل شود، زیرا محدودیت زمانی وجود دارد و در همین هفته کمیسیون‌ها کار بررسی کارشناسی را انجام دهند. ولی تصمیم در این رابطه که جلسه هفته بعد یا دوهفته دیگر برگزار شود، با رئیس مجمع است.

وی در پایان گفت: در جلسه امروز، بحث های مفید و مفصلی در کلیات این لایحه صورت گرفت و فواید و الزامات پیوستن ایران به این کنوانسیون مطرح شد. همچنین با اینکه اشکالات و ضررهای احتمالی پیوستن به این لایحه از سوی برخی اعضا مطرح گردید، اما تصمیم نهایی به جلسه بعد موکول شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.