به گزارش خبرنگار جماران، ظهر امروز، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی «دستیار پیشین ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها»، با اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه دیدار و گفت و گو کرد.

دنیا بدون آرامش و صلح توخالی است

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در این دیدار گفت: بی شک اعیاد بهانه‌ای برای تبریک گفتن به یکدیگر و دعا و نیایش به منظور صلح، بهروزی و آرامش هستند. من هم در مراسم شب سال نو و هم تولد حضرت مسیح و همچنین نصیحت‌ها و موعظه‌ها، به یاد مقام معظم رهبری و دیگر مسئولین کشور بودم و دعا کردم که خداوند رویکرد با فراست و بصیرت آمیز بیشتری به همه ما و دست اندرکاران در جهت اعتلای بیشتر کشور اعطا کند.

وی افزود: می‌دانم که در دوران کنونی شرایط سختی در پیش داریم و به طور کلی دنیا نیز در شرایط آرامی قرار ندارد و گویی مردم کمی از خداوند دور شدند. بنابراین، ما در دعاهایمان از درگاه خداوند می‌خواهیم تا دل‌های ما را در راستای دوستی، محبت، عدالت و صلح  روشن‌تر کند. مسلم است که دنیا بدون آرامش و صلح توخالی است. بنابراین همه ما باید دست در دست یکدیگر برای صلح جهانی تلاش کنیم.

ریشه و منشاء صلح بیرونی، صلح در درون انسان است

وی گفت: این صلح و آرامش بدواً باید در درون ما ایجاد شده و ما باید آن را در ابتدا در درون خود بسط داده و با خداوند از در آشتی وارد شویم تا بتوانیم وظایف و اهداف خود را به منصه ظهور برسانیم و در راه صلح و آشتی قدم برداریم. همه ما به عنوان مومنان به ادیان الهی، طبیعی است که آرزومند این صلح و آرامش هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی نیز در این دیدار گفت: از طرف خودم و آقای رئیس‌جمهور مجدداً فرارسیدن سال نوی میلادی را خدمت شما و تمامی ارامنه تبریک عرض می‌کنم و خوشحالم از بیان این نکته بسیار مهم که ریشه و منشاء صلح بیرونی، صلح در درون انسان است. این حقیقتی است که در مفاهیم دینی ما از زبان عارفان به ویژه مولانا به بهترین نحو بیان شده است.

اگرچه آتش جنگ مقداری فروکش کرده، ولی ریشه‌های آن باقیست

وی افزود: مولانا این را به بهترین نحو بیان کرده که انسان‌ها باید اول با خود آشتی کنند و خود را بشناسند و بعد از آن است که می‌توانند با خلق خدا آشتی کنند. هدف مشترک همه پیامبران آسمانی نیز آرامش و صلح و محبت و عبادت خداوند است. موضوعی هم که امروز تمامی انسان‌ها بیشتر از هر چیزی به آن نیاز دارند، همین است. ما در منطقه‌ای هستیم که متاسفانه همیشه در بخشی از آن، آتش جنگ افروخته شده و در این میان، بدترین وضعیت را مردم یمن و سوریه دارند.

دستیار پیشین ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها بیان کرد: اگرچه این روزها آتش جنگ مقداری فروکش کرده، ولی ریشه‌های آن باقیست. لذا ما نگرانیم که در جای دیگری و متاسفانه به نام دین، این آتش افروخته شود. خشونت دینی بدترین پدیده ضددینی است و همه ادیان به ویژه حضرت مسیح، سرلوحه دعوت خود را آرامش و صلح و دعوت به اخلاق قرار داده‌اند و در قرآن مجید نیز مکرراً حضرت مسیح را با این خصلت معرفی کرده است.

این روزها نیز خواهد گذشت

وی گفت: حضرت مسیح در ایران، محبوب‌ترین شخصیت ایرانیان اعم از مسلمان و غیرمسلمان است و قرآن مجید مکرر از کشیشان و اسقفانی که مشی حضرت مسیح را بیان کردند، تمجید کرده و آنها را به عنوان دانشمندان مهربان و انسان دوست معرفی کرده است. خوشحالیم که امروز شما جزو شهروندان افتخاری ایران و از رهبران مسیحیان هستید.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان نیز در پاسخ گفت: سلام گرم ما را به رئیس‌جمهور و دولت ایران برسانید. طبیعی است که ما پیگیر فعالیت‌های رئیس‌جمهور و دولت هستیم و می‌دانیم که به ویژه در بخش اقتصاد، در دوران سختی قرار داریم. اما این روزها نیز خواهد گذشت. کمااینکه دنیا حدود 10 سال پیش دچار بحران اقتصادی بود و اتحاد رهبران جهانی کمک کرد تا براین مشکلات غلبه کنند. ما نیز با اتحاد رهبران و مسئولین درونی کشورمان، موفق خواهیم شد بر مشکلات غلبه کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.