پایگاه خبری جماران: هفته گذشته بر خلاف انتظار بسیاری ، رهبر معظم انقلاب ، جناب حجت الاسلام عاملی را به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کردند. اینکه می نویسم خلاف انتظار از آن جهت است که در روزهای گذشته رسانه های اصولگرا، گاه تا جاسوس خواندن جناب عاملی پیش رفتند و برخی نیز با مصاحبه های مختلف ، رأی شورای عالی انقلاب فرهنگی که عاملی را به عنوان دبیر این شورا انتخاب کرده بود، فاقد صلاحیت دانستند و در قانونی بودن آن تشکیک کردند.

 برای آشنایان با عرصه سیاست داخلی ایران، مخالفت برخی از رسانه ها که ریشه در نهادهای نظامی و امنیتی دارند، همواره به عنوان مخالفت رأس حاکمیت معنی می شده و طبیعی است که این بار هم چنین تلقی شد که رییس جمهور و اکثریت شورا حداقل با مطلوب حاکمیت مخالفت کرده اند. این را بگذارید در کنار توییت جناب ضرغامی تا تعجبتان تکمیل شود. توییتی که در آن نسبت به پیامی که یکی از ارکان دفتر رهبر انقلاب به اعضای شورا منتقل کرده بود، تشکیک شده و آن را مطابق با نظر آیت الله خامنه ای ندانسته بود.

اما بر خلاف موج اصولگرایان، این بار رهبر انقلاب با انتصاب جناب عاملی به عضویت شورا، آن هم تنها بعد از یک روز ، نشان دادند که «تلقی سابق»، چندان هم صحیح نبوده و در حقیقت این تندروها بوده اند که توانسته بودند این باور را در میان جمعی از مردم القا کنند. باوری که با پشتوانه آن توانسته بودند ، در مواقع بسیاری رقیب را از صحنه دور کنند. 

البته لازم به گفتن نیست که این باور، اگر برای تندروها، در مواقعی منافعی داشته، اما می توانسته به وجهه و جایگاه رهبر انقلاب ضرر بزند.

دیروز از جهاتی بی شباهت به روز تصویب برجام در مجلس نیست که در آن گروهی با هدف قرار دادن یکی از بزرگان دفتر رهبر انقلاب، سعی کردند، میان توصیه دفتر و نظر رهبر انقلاب تمایز بگذارند و مخالفت خود با نظر رهبر انقلاب را به مخالفت با نظر جناب حجازی تقلیل دهند. 

این همه را نوشتم تا بگویم جامعه امروز بیش از هر زمان دیگر محتاج آن است که بین نظر رهبر انقلاب و آنچه تندروها به ایشان نسبت می دهند، تفکیک بگذارد و در هر چه از ناحیه گروهی خاص القاء می شود و به عنوان نظر رأس نظام معرفی می شود، به دیده تردید بنگرد. بزرگانی که در کنار رهبر انقلاب حضور دارند، بسیار می توانند در درک این واقعیت به مردم کمک کنند.

جایگاه رهبری امت همواره می طلبد تا همگان آن را پاسداری کنند و آن را از مصادره ی یک جناح بازدارند. اتفاق مبارک دیروز در این مهم بسیار کمک کار بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.