گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عادل آذر: دستگاه های اجرایی در عمل به قانون بازنشستگان خیلی خوب کار می کنند/ رئیس فدراسیون فوتبال تنها محل مورد اختلاف است

تا زمانی که اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان صورت نگیرد ملاک عمل همان قانون است.

رئیس دیوان محاسبات با اشاره به اینکه تمام دستگاه های اجرایی در عمل به قانون منع به کارگیری بازنشستگان خیلی خوب کار کرده اند، گفت: الآن تنها محل مورد اختلاف فدراسیون فوتبال است. آقای تاج ادعا می کنند که مشمول این قانون نیستند و شورای حقوقی تخصصی ما این موضوع را بررسی می کند.

عادل آذر در گفت و گو با خبرنگار جماران ، در خصوص بازگشت به کار افراد مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: مرکز پژوهش های مجلس از طرف رئیس مجلس شورای اسلامی مأمور بررسی ایرادات این قانون شده است. رئیس مرکز پژوهش های مجلس جلسه مفصلی در این زمینه گذاشت که نماینده دیوار محاسبات هم در آن شرکت کرد، ولی تا زمانی که اصلاحیه صورت نگیرد ملاک همان قانون خواهد بود؛ مگر اینکه اشخاصی با مجوزخاص رهبری بازگشت به کار داشته باشند.

رئیس دیوان محاسبات با تأکید بر اینکه برخورد با اشخاصی که به این قانون تمکین نکنند طبق قانون انجام می گیرد، افزود: ما موارد خاصی را نمی بینیم که بخواهد در برابر قانون مقاومت کند. به زعم ما هرکسی که مشمول این قانون شده استعفا داده است؛ مگر اینکه از طرف مقام معظم رهبری مجوز ادامه خدمت گرفته است. یعنی این قانون جاری است و اگر قرار است کسی استثناء شود حتما از مجوز رهبری استفاده می کند؛ که مصادیق آن هم معلوم است.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات از فرآیند اجرای این قانون راضی است، تصریح کرد: به نظر من دستگاه های اجرایی در عمل به این قانون خیلی خوب کار می کنند. البته نمی توانم ادعا کنم این قانون صد در صد اجرا شده است. ولی آنجایی که شناسایی و اظهار کردیم و مخاطب ما قرار گرفته و به دستگاه های اجرایی نامه زدیم، بلافاصله این دستگاه ها عمل کرده اند. الآن تنها محل مورد اختلاف فدراسیون فوتبال است. آقای تاج ادعا می کنند که مشمول این قانون نیستند. گفتیم پرونده را بدهید و شورای تخصصی حقوقی ما بررسی می کند؛ اگر حق به جانب ایشان باشد کارش را ادامه می دهد و اگر هم نباشد باید بازنشسته شود.

آذر ادامه داد: به دلیل اینکه در قانون جرم انگاری شده، الآن خود اشخاصی که در معرض بازنشستگی هستند بیشتر حساسیت دارند و همیشه سؤال می کنند و ما برای آنها تعیین تکلیف می کنیم. یعنی اگر معلوم شود کسی طبق این قانون باید بازنشسته می شده و نشده مجرم شناخته می شود. بنابر این خوشبختانه قانون طوری است که همه مجریان و مشمولین نسبت به آن حساس هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.