پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

طی نامه ای به آیت الله العظمی شبیری زنجانی ابراز شد؛

اظهار تأسف شدید آیت الله سید محمد هاشمی از توهین به ساحت مرجعیت شیعه

آیت الله سید محمد هاشمى از اساتید مبرّز دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، در نامه ای به مرجع عالیقدر تقلید آیت الله العظمی شبیری زنجانی، از توهین به ساحت ایشان و مرجعیت شیعه ابراز تأسف شدید کرد.

به گزارش جماران، متن کامل این نامه در پی می آید:

بسمه تعالی

محضر مبارک استاد معظم و مرجع عالیقدر آیت الله العظمی جناب آقای شبیری زنجانی مد ظله العالی

سلام علیکم

عن حسین بن سعید الاهوازی عن مولانا الصادق علیه السلام قال« نزل جبرییل علی محمد صلی الله علیه و آله فقال : یا محمد ، ان ربک یقول : من اهان عبدی المؤمن فقد استقبلنی بالمحاربه»[ در حدیث قدسی وارد شده است که جبرییل به پیامبر گفت که ای محمد خدای تو فرمود هرکس به بنده مؤمن من اهانت کند، به تحقیق به محاربه و جنگ با من آمده است]

به جاست در ابتدا تأثر و تأسف شدید خود را از برخورد نامناسب نسبت به ساحت مبارک جنابعالی که همانا توهین به مرجعیت شیعه است، ابراز نمایم. 

حقیقتاً شایسته نبود که با شخصیتی که هفتاد سال از عمر شریف خود را در راه علم و دانش و در مسیر اعتلای حوزه های علمیه و مکتب اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین صرف نموده است، چنین برخوردهایی صورت گیرد. 

بی تردید یکی از عنایات خدای متعال به حقیر که خود را همواره از زمره شاگردان شما می دانم، آشنایی زودهنگام با شما و استمرار این ارادت تا به امروز است. این آشنایی و تتلمذ که آن را از سالهای ٤٢ و ٤٣ که اوان  طلبگی  تجربه می کردم، آغاز شد، از نخستین روزهای خود قرین با درس اخلاق بزرگی بود که حلاوت آن در جان شاگردان تا به امروز باقی است. آن روزها که حضرت مستطابعالی در حالیکه مشغول تدریس دروس خارج بودید ، بزرگوارانه پذیرفتید برای گروه ما شرح لمعه تدریس کنید. 

توفیق ارادت و حضور در محضر شما ادامه داشت تا آن هنگام که در دروس خارج فقه و اصول شما حاضر شدم؛ درس هایی که با حضور حضرات آیات طاهری خرم آبادی، استادی، سید جعفر مرتضی لبنانی رونق داشت و در مقاطعی، حضرات آقایان سید محمد خاتمی، عبدالله نوری، عباسعلی روحانی، دری نجف آبادی و یادگار فقید امام، حاج سید احمد آقا خمینی طاب ثراه نیز در آن شرکت می کردند. 

به شهادت همگان دروس شما که تا به امروز استدامه داشته و فضلای گرانقدری از آن بهره برده اند، همواره در اوج تتبع و تعمق و نکته سنجی وصف ناپذیری برقرار بوده است. علمیتی که همیشه با نهایت تواضع و حسن سلوک  همراه است به گونه ای که به جرأت می توان جنابعالی را تجلی یک مربی کامل و معلم عامل دانست. 

شخصیت ممتاز حضرت عالی نه تنها برای ما که برای حوزه به عنوان یک محقق متبحر و عالم بالله ، ملجأ و پناهگاه بوده است و ان شاء الله در آینده نیز چنین است. 

در پایان از خدای متعال مجدداً طول عمر و سلامتی وجود مبارک را مسئلت دارم و از محضر مبارک استدعا دارم تا فرزندان معنوی خویش را از دعای خیر فراموش نفرمایید. 

سید محمد هاشمی

٢٣صفر المظفر مطابق با ١١ آبان ١٣٩٧

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.