یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

داستان امروز مجلس و علی لاریجانی

پایگاه خبری جماران: امروز علی لاریجانی با اداره مجلس یک روز تاریخی را به سرانجام رساند. گروهی این مصوبه را ترکمانچای و ننگین دانستند و گروهی آن را باعث افتخار نامیدند. من بدون اینکه وارد محتوای این مصوبه شوم، به نظرم آمد که نباید از کنار توانایی علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس به سادگی عبور کرد. 

لاریجانی امروز سیبل دشنام های بسیاری قرار گرفت و مجلس هم چنانکه از چند روز قبل مورد هجوم سنگین مخالفینش واقع شده بود، به تهمت هایی نواخته شد، که در روزهای آینده سنگین تر هم خواهد شد ، چنانکه در هفته های قبل هم این دشنام ها و تهدید ها از هر تریبونی مطرح بود تا آنجا که می توان گفت کمتر همانند آن را به خاطر داریم. 

بگذریم از اینکه برخی اساساً برای خود این حق را قائل هستند که در هر جایی نظر دهند و در هر موردی فرمان صادر کنند و آن وقت برای نمایندگان مردم هیچ حقی قائل نیستند ! و بگذریم از اینکه اگر یک دهم کارهای این گروه را ، مخالفینشان در مورد یک خواسته ی خود انجام دهند،  به چه سرنوشتی دچار می شوند ! 

در این نوشته آنچه برای من مهم است ، محتوای این مصوبه نیست بلکه این نکته ی اساسی است که امروز لاریجانی نشان داد از فحش و دشنام نمی ترسد و همین برای اینکه او را به عنوان یک سیاستمدار برجسته معرفی کند کافی است. 

لاریجانی امروز در پاسخ به موج حمله ها گفت:«این که شما می‌گویید ممکن است از بیرون حرف‌هایی بزنند در پاسخ باید گفت که شما می‌دانید ما حرف پنهانی نداریم. آنچه فکر می‌کردیم صلاح کشور است را گفتیم آقایان به جمع بندی برسند و القا هم نکردیم البته در بیرون فحاشی، تهمت و اتهام هم ممکن است گاهی هم راجع به علی لاریجانی توهین می‌کنند. شاید فکر می‌کنم تخریب بنده و یا افرادی مثل ما فایده دارد. آنها به جای بررسی مساله از لحاظ محتوایی دنبال تخریب هستند که این یک وجه سیاسی دارد و خیلی هم مهم نیست.»

رفتار امروز مجلس و رییس آن ، نه از این جهت که مصوبه ای را تصویب کردند، بلکه از این جهت که از موج آفرینی ها و دشنام های قبل و بعد نترسیدند، قابل ستایش است. سالهاست که کشور به سیاستمدارانی شجاع نیاز دارد که هم مکانیزم داخلی نظام را بشناسند و آب در هاون نکوبند و هم شجاعت لازم را برای به ثمر نشاندن آنچه به نفع مردم می دانند ، داشته باشند. امروزه در کنار فهم صحیح از دنیا و روابط بین المللی، بیش از هر چیز ، جامعه ما،  به مدیران شجاع نیاز دارد. 

خلاصه کلام آنکه امروز، علی لاریجانی نشان داد در این مورد ، از این دو صفت ویژه برخوردار بوده است. امروز در کارنامه دکتر علی لاریجانی از جهات مختلف مهم است ، ولی به نظرم مهم ترین وجه آن ، این است که امروز لاریجانی از غوغا سالاران نترسید. این کم چیزی نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.