سید محمد ناظم رضوی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همزمان با دومین روز از هفته بزرگداشت دولت و در قالب برنامه های افتتاحی شهرستان سمنان، بوستان شهدای مدافع حرم در منطقه مسکن مهر خودساز شهر با حضور سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان افتتاح شد.
وی ، مساحت این بوستان را یکهزار و 550 مترمربع و اعتبار احداث آن را 10 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: ایجاد این بوستان نقش مهمی در ایجاد فضای بانشاط برای مسکن مهر خودساز دارد که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده است.
شهردار سمنان، درباره مهمترین طرح های هفته دولت این نهاد، خاطرنشان کرد: عملیات احداث بوستان مدیران با چهار میلیارد ریال، عملیات احداث گام دوم بوستان سرو و پیست دوچرخه سواری بوستان سوکان هر کدام با 6 میلیارد ریال، پیست دوچرخه سواری بوستان کوهستان با 2 میلیارد ریال و بوستان ریحانه النبی با سه میلیارد ریال، از جمله این طرح هاست.
وی ادامه داد: گازرسانی به آرامستان و احداث ایستگاه موقت پسماند هر کدام با پنج میلیارد ریال و ایجاد خط جدید موزائیک با سه میلیارد ریال، دیگر طرح های افتتاحی شهرداری سمنان به مناسبت هفته دولت امسال است.
ناظم رضوی با اشاره به اجرای انواع طرح های مرمت پیاده روها، آسفالت خیابان، توسعه ناوگان موتوری، ایجاد چند خانه شهروند ، و انواع طرح های مرمت و بازسازی از سوی شهرداری سمنان در هفته دولت، گفت: هدف از اجرای این طرح ها بهبود و افزایش کیفیت خدمات به شهروندان و افزایش رضایتمندی مردم است.
شهردار سمنان با اشاره به سه طرح با قابلیت کلنگ زنی در هفته دولت در این نهاد، بیان کرد: احداث کمربندی جنوب شهر با پیش بینی 10 میلیارد ریال و ایجاد ایستگاه آتش نشانی بلوار علویان نیز با 10 میلیارد ریال اعتبار که مورد نیاز بخشی از شهر است به مناسبت هفته دولت آغاز می شود.
وی ایجاد شهرک استقرار مشاغل مزاحم با 52 هکتار وسعت را دیگر طرح احداثی هفته دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: این شهرک با ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، نقش مهمی در پاکیزه شدن سطح شهر و زیباسازی دارد.
ناظم رضوی به 2 طرح ویژه شهرداری سمنان که نیاز به همراهی استانداری دارد اشاره کرد و گفت: جا به جایی ترمینال برون شهری سمنان که مقدمات آن با رغبت شرکت های تعاونی مستقر برنامه ریزی شده و از طرح هایی است که با درخواست مردمی هدفگذاری شده است.
وی بیان کرد: مسیر دسترسی به آبگرم از شهر سمنان دیگر طرح بزرگ شهرداری سمنان است که با هماهنگی منابع طبیعی و با استفاده از منابع داخلی شهرداری سمنان و با ایجاد تقاطع غیرهمسطح برنامه ریزی شده است.
شهردار سمنان، کمبود آب به ویژه در مناطق دارای پوشش گیاهی را برای شهرداری جدی دانست و گفت: در بوستان جنگلی 30 هکتاری کومش که از منابع طبیعی به شهرداری سمنان واگذار شده کمبود آب جدی است و حیات این بوستان را به خطرانداخته است.
وی اضافه کرد: این بوستان دارای درختان کاج 40 ساله و درختان زیتونی است که با اقلیم سمنان سازگاری دارد و مراقبت و حفظ آن به تامین منابع آبی جدید نیازمند است.
همزمان با هفته دولت امسال در استان سمنان 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در حال بهره برداری است، امروز 99 طرح شهرستان سمنان با یکهزار و 750 میلیارد ریال هزینه بهره برداری شد.
6103/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.