سرهنگ سید مجتبی اشرفی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کالاها در طرح مشترک پلیس مبارزه با قاچاق کالا، ماموران اطلاعات سپاه ، اداره تعزیرات حکومتی و اداره صنعت ، معدن و تجارت از انباری در شاهرود کشف شد.
وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در راستای وظایف خود به طور جدی با اخلال گران اقتصادی برخورد کرده و آن ها را به مقام های قضایی تحویل می دهد.
اطلاعات سپاه ناحیه شاهرود نیز که در کشف و ضبط این انبار بزرگ کالای احتکار شده نقش برجسته ای داشت ، در اطلاعیه ای از شهروندان خواست هرگونه اخبار پیرامون احتکار و قاچاق کالا و اقدامات مشکوک در حوزه اقتصادی را از طریق شماره تماس 114 به ستاد خبری این نهاد گزارش دهند.
پارسال 329 پرونده قاچاق کالا به ارزش 44میلیارد ریال در شاهرود تشکیل شد که برخی از آن ها در اداره تعزیرات حکومتی و برخی دیگر در دادگاه ها رسیدگی شد. این تعداد نسبت به سال ماقبل 41درصد رشد داشته است.
بیشتر کالاهای قاچاق کشف شده در شاهرود عبوری بوده و توسط ماموران پاسگاه شهید نوری کشف شده اند و مقداری از صنف های سطح شهر جمع آوری شده است.
سوخت، پارچه، انواع شکلات، لوازم آرایشی-بهداشتی، کالای پزشکی، لباس و لوازم یدکی خودرو را از از جمله مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده در شاهرود به شمار می رود به طوری که ارزش لوازم آرایشی و بهداشتی کالای قاچاق 20 میلیارد ریال بود.
به گفته فرمانده انتظامی شاهرود در فروردین ماه سال جاری هم 17 پرونده کالای قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در این شهرستان تشکیل شده است.
نبود فضای مناسب برای تخلیه کالاهای کشف شده یکی از چالش های نیروی انتظامی در شاهرود است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.