معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس در گزارش روز پنجشنبه خود از قول فرمانده انتظامی این استان اعلام کرد:
ماموران پلیس آگاهی شهرستان کازرون هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر شک و آن را متوقف کردند.
سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی افزود: در بازرسی از این خودرو 476 کارتن لوازم دوچرخه قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.
وی با بیان این که ارزش ریالی این محموله قاچاق، پنج میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری شیراز قرار دارد.

** کشف انبار احتکار 65تن برنج
همچنین در گزارش دیگری از این معاونت به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان کوار عنوان شده است: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی سودجو مقادیر زیادی برنج قاچاق را در یک انبار احتکار کرده اند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ علی همت پور افزود: پس از شناسایی انبار یاد شده با هماهنگی قضایی در بازرسی از این مکان 65تن برنج خارجی قاچاق بدون مجوز گمرکی به ارزش پنج میلیارد ریال کشف و در این زمینه یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شد.
شهرستان کوار در 30 کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.
گزارش دیگر این معاونت که از قول فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید بیان شده حاکی از این است که، در پی مطلع شدن از یک دستگاه تریلر حامل کالای قاچاق در محور مواصلاتی این شهرستان، ماموران ایستگاه بازرسی شهید جنتی فر به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ حمید جوکار افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن، یک دستگاه هواساز با 11 عدد متعلقات آن که فاقد هر گونه مدارک قانونی بود کشف کردند.
او گفت: ارزش محموله کشف شده سه میلیارد ریال است و در این خصوص یک نفر قاچاقچی کالا دستگیر و به همراه کالای مکشوفه برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی قرار گرفت.
شهرستان خرم بید به مرکزیت صفاشهر در 187کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد هم در گزارش دیگری که از سوی این معاونت ارسال شده، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در محورهای مواصلاتی این شهرستان از هفت دستگاه خودرو سبک و سنگین مقادیر کالای قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود، کشف کردند.
سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: این کالاها شامل، یک دستگاه ماشین لباسشویی، یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی، 24 دستگاه مینی کیس رایانه، پنج دستگاه سرور مرکز مخابراتی، چهار دستگاه گیربکس موتور زانتیا، چهار دستگاه لپ تاپ و چهار هزار و 344 عدد انواغ نوشیدنی است.
وی گفت: ارزش این کالاهای مکشوفه 2 میلیارد و 100میلیون ریال برآورده شده و در این زمینه 9 نفر متهم دستگیر و
پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
شهرستان فیروزآباد در 93 کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان لارستان هم اعلام کرد: ماموران انتظامی پاسگاه چهار برکه این شهرستان، هنگام کنترل محور بندرعباس به لارستان، در بازرسی از یک دستگاه سواری سمند پنج هزار و 330 عدد سگک کمربند قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.
به گفته سرهنگ حسین دیندارلو ارزش این محموله قاچاق یک میلیارد و 60 میلیون ریال است.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در 378 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.