به گزارش ایرنا، حشمت الله عسکری روز سه شنبه در نشست شورای تخصصی اشتغال استان با موضوع بررسی طرح های اشتغال روستایی در یکی از بانک های سمنان، افزود: جامعه باید اطمینان داشته باشد در پرداخت تسهیلات اشتغال کمترین میزان انحراف وجود دارد.
وی با اشاره به اعمال سخت گیری لازم از سوی کمیته فنی، دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، خاطرنشان کرد: ضمن حمایت حداکثری برای تحقق طرح های اشتغال روستایی، مباحث فنی در بخش نظارت به طور کامل اجرایی می شود.
وی گفت: کمیته فنی شورای تخصصی اشتغال استان سمنان برای تصویب طرح ها نظارت دقیق بر مسایل فنی برای تحقق اشتغال هدفگذاری شده را دارد و تیم نظارتی ویژه بر ارایه تسهیلات نیز باید پس از ایجاد در استان، فعالیت جامعی بر این موضوع داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با رد هر گونه شائبه پاشش پول و نبود نظارت در ارایه تسهیلات اشتغال، تاکید کرد: با استفاده از تجربه تسهیلات روستایی و بنگاه های زودبازده در گذشته، ارایه تسهیلات اشتغال با رعایت تمام جوانب و در مسیر هدفگذاری ارایه می شود.
وی به رتبه پنجم سمنان در بین استان های کشور در تعداد طرح های مصوب اشتغال روستایی اشاره و اضافه کرد: به همت بانک های عامل و دستگاه های اجرایی مرتبط، این رتبه باید حفظ شود و در ادامه مسیر ارتقاء یابد.
عسکری با اشاره به بررسی بیش از 2 هزار پرونده طرح های متقاضی اشتغال روستایی در استان سمنان از سال گذشته تاکنون، گفت: از این تعداد 140 طرح به مرحله انعقاد قرارداد رسید و به 121 طرح تسهیلات پرداخت شد.
وی تاکید کرد: این مساله نشاندهنده این است که نظارت و روند پرداخت تسهیلات بسیار فنی و تخصصی انجام می شود و مراحل نظارت و جدیت در بررسی اهلیت دریافت کننده تسهیلات بسیار دقیق طی می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه فعالیت اقتصادی دریافت کننده تسهیلات اشتغال روستایی متاثر از مباحث مختلفی است، یادآور شد: شرایط عمومی قیمت ها، نوسان هزینه ها، وجود متغیرها و مشکلات مواد اولیه، ممکن است گریبان گیر دریافت کنندگان تسهیلات باشد ولی حیات طرح های اشتغال روستایی در استان سمنان مطلوب است.
عسکری با اشاره به وجود خلا مشهود در زمینه اشتغال روستاییان در پیش از دولت تدبیر و امید، گفت: دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تاکید بر اینکه مشاغل روستایی مشاغل خرد و خانگی نیستند، تاکید کرد: میانگین تسهیلات پرداختی به این تسهیلات در استان پنج میلیارد است که نشان می دهد طرح های مصوب برای تسهیلات مشاغل روستایی در استان سمنان از نوع متوسط است.
وی با اشاره به بررسی تخصص متقاضیان تسهیلات روستایی در ارایه تسهیلات، گفت: روند پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی در استان سمنان از 50 درصد سهمیه مصوب عبور کرده است و 19 درصد نیز از میزان سهمیه ابتدایی بیشتر مصوب شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی، کمیته فنی و بانک های عامل باید برای حفظ رتبه استان در کشور، ضمن بررسی تخصصی و فنی، ارایه تسهیلات اشتغال روستایی در استان را سرعت بخشند.
در استان سمنان در بخش تسهیلات مشاغل روستایی از 2 هزار و 440 میلیارد ریال طرح متقاضی، یکهزار و 340 میلیارد ریال طرح در دست بررسی در کمیته فنی است، یکهزار و 130 میلیارد ریال طرح مصوب شده که از این میزان 675 میلیارد ریال طرح در بانک های عامل به مرحله انعقاد قراداد رسیده و 449 میلیارد ریال از آن پرداخت شده است.
نرخ بیکاری بهار 97 در استان سمنان 7.1 درصد در رتبه دومین استان با کمترین نرخ بیکاری است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.