حسن رهایی روز سه شنبه همزمان با سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در گفت و گو با ایرنا افزود : این نهاد در طول سال با انجام طرح های پژوهشی، فرهنگی، تحقیقاتی، افکارسنجی و مشاوره ای، همکار دستگاه های اجرایی در پیشبرد اهداف توسعه ای استان است.
وی با اشاره به انعقاد 12 تفاهم نامه همکاری و اجرای بالغ بر 20 طرح پژوهشی، آموزشی و فرهنگی از سوی این نهاد اظهارداشت : در یک سال گذشته افزون بر 38 هزار نفر در رشته های مختلف در جهاد دانشگاهی آموزش دیدند.
وی به اجرای 10 طرح پژوهشی در یک سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد : اجرای طرح پژوهشی تثبیت شن های روان و مدیریت مناطق بیابانی، تدوین کارنامه دفاع مقدس و اجرای دوره های آموزشی ویژه کارکنان دولت، برخی از مهمترین اقدامات جهاد دانشگاهی بود.
رهایی تصریح کرد : با هدف همکاری در بهینه سازی مصرف آب در استان بیش از 27 هزار دانش آموز مقطع متوسطه در قالب اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب یا داناب، در زمینه حفاظت از منابع آبهای زیر زمینی و طرح ملی تعادل بخشی آموزش های لازم را فراگرفتند.
به گفته وی سه طرح نظرسنجی در حوزه های انرژی و اجتماعی در مراحل مختلف توسط جهاددانشگاهی و با همکاری سازمان های مرتبط انجام شد که هدف از آن تجزیه و تحلیل رویکرد اجتماعی و راهکاری بهینه سازی مصرفی انرژی بود.
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به فعالیت نمایندگی خون بند ناف رویان از سال 1392، بیان کرد: بالغ بر یکهزار نمونه خون بند ناف نوزادان در استان ذخیره سازی شده است.
وی اضافه کرد : مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان به عنوان مرکز برتر در بین مراکز علمی کاربردی کشور برای چهارمین سال پیاپی انتخاب شد که نشان از سطح علمی قابل قبول این مرکز در سمنان است.
در یکسال گذشته بالغ بر 36 هزار نفر در دوره های عمومی و تخصصی و رشته های مختلف آموزش دیدند.
نهاد جهاد دانشگاهی شانزدهم 1359 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد.
استان سمنان حدود 90 هزار دانشجو در بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.